Ga naar inhoud

DVD speler + CD Rewriter beide verdwenen

Aanbevolen berichten

Het is wat langzaam tot me door gedrongen, maar zowel de DVD speler als de CD Rewriter doen NIETS meer (ze worden ook niet meer door bijv. de Verkenner herkend). Er is verder geen enkele foutmelding. Ze hebben het beide ruim 2 jaar naar behoren gedaan. Ik heb het gevoel dat het probleem veroorzaakt is door de installatie van een service pack voor Windows Office 2000. Halverwege de installatie meldde Windows ineens dat de juiste CD ROM niet in de drive zat, waarna ik de installatie moest afbreken. Ik kan me nu niet goed herinneren of ik daarna nog een CD (ROM) of DVD heb afgepeeld in het systeem.
Link naar reactie
Je zou kunnen proberen, om deze drives in te stellen op master en slave. Indien deze allebei op Cable Select staan, maak je met de jumpers de ene Master en de andere slave. Indien ze al als master en slave zijn ingesteld, wissel de master en slave een keer om. Als je geluk heb, detecteerd windows deze "nieuwe drives". Werkt dit niet, probeer ze eens alleen aan te sluiten aan de kabel, om te kijken of windows ze dan wil zien. Sterkte ermee...
Link naar reactie
  • 3 weken later...
[quote:67d6b32d34="Double-X"]Je zou kunnen proberen, om deze drives in te stellen op master en slave. Indien deze allebei op Cable Select staan, maak je met de jumpers de ene Master en de andere slave. Indien ze al als master en slave zijn ingesteld, wissel de master en slave een keer om. Als je geluk heb, detecteerd windows deze "nieuwe drives". Werkt dit niet, probeer ze eens alleen aan te sluiten aan de kabel, om te kijken of windows ze dan wil zien. Sterkte ermee...[/quote:67d6b32d34] Dit vind ik wel een sterk verhaal. Ga er ook mee aan de slag. Wat er op tegen is: ik heb (via diverse tipes) het al zo ver weten te krijgen dat Windows "nieuwe hardware" zag en opnieuw ging installeren, maar zonder effectief resultaat. Dus..... Ook: apparaatbeheer laat een apparaat "Onbekend" zien, klik je daar op dan worden de beide optische drives getoond. Er zijn deskundigen die zeggen dat de IDE controller defect is (en.... niet vervangen kan worden. Dag moederbord!).
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...