anoniem Geplaatst: 15 maart 2005 Delen Geplaatst: 15 maart 2005 als ik mijn pc opstart krijg ik 3 pieptonen. de toonsoort is als volgt: 1x lang 2x kort, en daarna een "game over" tune volgens mij is het een geheugen probleem maar kan dit niet onderbouwen, en aangezien ik al een ander geheugen heb geprobeerd en het hetzelfde blijft, weet ik het niet zeker! kan iemand mij hier meer over vertellen? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 15 maart 2005 Auteur Delen Geplaatst: 15 maart 2005 Wat voor mobo heb je? (en geef is wat meer specs) En kijk is in de handleiding wat de piep code betekent. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 15 maart 2005 Auteur Delen Geplaatst: 15 maart 2005 de handleiding is hier niet aanwezig... en de specs? het MoBo lijkt me Abit, maar ook hier ben ik niet zeker van, het staat er niet op namelijk (pc is van een vriend van me). het is een celeron 800mhz veel meer kan ik je momenteel niet vertellen. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 15 maart 2005 Auteur Delen Geplaatst: 15 maart 2005 de handleiding kan je op de website van de fabrikant vinden [url]www.abit.com.tw[/url] verder kun je met everest van [url]www.lavalys.com[/url] kijken wat voor moederbord je hebt, maar dat werkt alleen als de computer wel doorstart. anders moet de kast open. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 15 maart 2005 Auteur Delen Geplaatst: 15 maart 2005 die kast is wel open, maar op het mobo staat geen merknaam gedrukt.... van een kennis van mij heb ik inmiddels ook vernomen dat het het geheugen is, maar hoe kan ik dat oplossen? heb er al drie verschillende geheugens ingehad en het probleem blijft staan... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 15 maart 2005 Auteur Delen Geplaatst: 15 maart 2005 probeer het met een geheugenreepje dat je in andere computer als goed getest hebt. probeer ook verschillende sockets daarvoor ( meest linkse/ meest rechtse) kijk ook even of het ( ik ga uit van SD-ram) geheugen de frequentie wel aankan. dus, dat je geen SD-100 gebruikt als de frequentie van de cpu 133 MHz is ( andersom kan uiteraard wel) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 15 maart 2005 Auteur Delen Geplaatst: 15 maart 2005 allemaal al getest, en het geheugen wat ik nu gebruik gebruikte de machine eerst ook, toen heb ik de hdd verwisseld en daarna had ik de poppen aan het dansen! Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 15 maart 2005 Auteur Delen Geplaatst: 15 maart 2005 check is de videokaart haal die er is uit en druk m er op nieuw in. controleer of alles goed is aangesloten en doe een clear cmos Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 15 maart 2005 Auteur Delen Geplaatst: 15 maart 2005 http://www.amptron.com/html/bios.beepcodes.html Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen