anoniem Geplaatst: 2 maart 2005 Delen Geplaatst: 2 maart 2005 ik wil mn pc gaan uitbreiden met wat extra intern geheugen, maar hoe kan ik de kloksnelheid van mn geheugen zien. dan weet ik namelijk wat voor geheugen ik moet aanschaffen. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 2 maart 2005 Auteur Delen Geplaatst: 2 maart 2005 kan met cpu-z downloadbaar op www.cpuid.com/cpuz.php en dan naar de memory tab http://www.cpuid.com/download/cpu-z-127.zip is makkelijker om te downloaden Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 2 maart 2005 Auteur Delen Geplaatst: 2 maart 2005 ok..ff proberen Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 2 maart 2005 Auteur Delen Geplaatst: 2 maart 2005 134.7...dat zal dan wel 133Mhz zijn :) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 2 maart 2005 Auteur Delen Geplaatst: 2 maart 2005 Dat kan je idd aannemen :wink: Het is DDR geheugen? Dan moet je PC2100 of hoger hebben. (of ze noemen het DDR266) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 2 maart 2005 Auteur Delen Geplaatst: 2 maart 2005 het is idd ddr geheugen ja. dus als ik nou op mycom ga kijken, waar moet ik dan naar kijken? wat voor type geheugen. kan je anders ff een voorbeeldje geven van mycom? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 2 maart 2005 Auteur Delen Geplaatst: 2 maart 2005 niet te veel van kopen he? (ja ik weet het, ik heb grote fouten gemaakt) dit is de enige die ze hebben in die snelheid: http://silverapp1.mycom.nl/MyCom/Store/productdetailedinfo.do?productID=62341&productType=1 beetje te veel van het goede kan je beter dit neme: http://silverapp1.mycom.nl/MyCom/Store/productdetailedinfo.do?productID=41401&productType=1 Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 2 maart 2005 Auteur Delen Geplaatst: 2 maart 2005 das idd wel erg overdreven ja.... kan gerust wat extra mbtjes gebruiken maar een gig is teveel :D de prijs trouwens ook 8) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 2 maart 2005 Auteur Delen Geplaatst: 2 maart 2005 maar ik moet dus kijken naar DDR 266MHz Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 2 maart 2005 Auteur Delen Geplaatst: 2 maart 2005 ja, dat is wel de bedoeling. je kan ook een hogere kloksnelheid nemen, alleen dat is zonde van je geld Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 2 maart 2005 Auteur Delen Geplaatst: 2 maart 2005 Klopt. Hoger mag ook omdat dat tegenwoordig beter leverbaar is en vaak daarom al goedkoper. Let misschien wel even op de timings. Vooral de cas latency. Deze is ook uit te lezen met cpuz. Hoe lager hoe beter. Opzich geen ramp als je nieuwe strookje een hogere latency heeft, maar beide strookjes draaien dan op die latency. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 2 maart 2005 Auteur Delen Geplaatst: 2 maart 2005 ik zat ff op alternate te kijken en kwam daar de term VALUE-ram tegen wat houdt dat nou weer in :-? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 2 maart 2005 Auteur Delen Geplaatst: 2 maart 2005 Kingston en Corsair hebben in hun productlijnen een Value serie zitten. Dit is geheugen dat het goedkoopste is. De latencies van dit geheugen zijn vaak 3-3-3-8 terwijl bijvoorbeeld Corsairs XMS geheugen op en rond de 2-3-3-6 ofzo zit. Dat verschilt erg. Staat er verder geen merk bij, dan zullen ze OEM geheugen bedoelen, merkloos. Dit kan ik je sterk afraden omdat het vaak problemen geeft. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 2 maart 2005 Auteur Delen Geplaatst: 2 maart 2005 was van kingston Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 2 maart 2005 Auteur Delen Geplaatst: 2 maart 2005 mijn valueram draait op 2.5-?-?-? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 3 maart 2005 Auteur Delen Geplaatst: 3 maart 2005 Dat kan heel goed hoor. Ik zei ook niet dat er een vaste regel was :wink: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 3 maart 2005 Auteur Delen Geplaatst: 3 maart 2005 Meeste DDR333 en DDR400 reepjes kunnen op DDR266 wel op strakke timings draaien :wink: Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen