anoniem Geplaatst: 28 februari 2005 Delen Geplaatst: 28 februari 2005 Ik heb een nieuwe -nog niet eerder gebruikte- Seagate Barracuda 7200.7 van 200Gb (ST3200822A) in een externe HD behuizing van MyCom (USB 2.0) aangesloten op mijn systeem (Windows XP Home SP2). Helaas herkent mijn systeem de schijf maar "beperkt". Ik zie de schijf niet in verkenner en de schijf heeft dus ook geen driveletter. Via schijfbeheer is hij wel zichtbaar maar heeft daar ook geen naam en driveletter. Ook is de schijf zichtbaar in "hardware veilig verwijderen" (ook weer zonder driveletter) waar ik de verwijderings stappen gewoon kan doorlopen en de schijf ook lijkt te "ontkoppelen". Als ik een andere schijf (1Gb) in de behuizing monteer dan werkt alles zonder problemen en krijgt deze ook gewoon een driveletter. Wie kan mij zeggen hoe ik e.e.a. aan de praat kan krijgen? Bij voorbaat dank voor de tips! rps Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 28 februari 2005 Auteur Delen Geplaatst: 28 februari 2005 Zou het kunnen zijn dat die nieuwe HD nog helemaal niet ingedeeld is, dus nog geen partitie(s) of niets erop aangemaakt? Dat zul je dan eerst m.b.v. Schijfbeheer moeten regelen, daarna nog formatteren met het gewenste bestands-systeem. Vervolgens zal hij best opduiken in Windows vermoed ik. Jim Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 1 maart 2005 Auteur Delen Geplaatst: 1 maart 2005 In schijfbeheer rechtsklikken op de externe schijf en dan partitioneren naar wens en dan formatteren in de indeling die je wenst (NTFS of FAT). Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 1 maart 2005 Auteur Delen Geplaatst: 1 maart 2005 Na het aanbrengen van een partitie en formatteren van de schijf werkt e.e.a. perfect. Bedankt voor de hulp! Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen