anoniem Geplaatst: 24 februari 2005 Delen Geplaatst: 24 februari 2005 Op mijn primaire ide zitten de harddisk en een brander. Kan deze apparaten niet op udma krijgen als ik deze wil instellen in apparatenbeheer,de huidige overdracht modus blijft pio,ook als ik in het vlak daar boven dma indien beschikbaar aankies. Dit geld ook voor de secudaire Ide ,daar zitten een dvd speler en een dvd brander op bijde zijn een 1jaar oud. In de bios heb ik voor deze Dvd en branders apparaten udma 2 zien staan,alleen voor de harddisk geeft hij udma5. Wie kan mij daar bij helpen? Groeten,Henri Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 24 februari 2005 Auteur Delen Geplaatst: 24 februari 2005 PIO is altijd 1-4 of 1-5. In sommige mobo's wordt behalve de udma ook de PIO aangegeven. Inapparaatbeheer staat toch ook DMA ? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 24 februari 2005 Auteur Delen Geplaatst: 24 februari 2005 Bij mij hielp het laatst om de stekker van de computer even uit het stopcontact te halen. Eerst wilde de dvd-brander niet op udma gaan maar nadat de stekker eruit was geweest wilde die wel. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 24 februari 2005 Auteur Delen Geplaatst: 24 februari 2005 Ook een mogelijkheid: De juiste chipset-drivers zijn niet geïnstalleerd. Windows gebruikt dan een universele IDE-driver maar die kan lang niet met alle chipsets overweg. Vooral bij VIA chipsets komt dit vaak voor. Na installatie van de juiste drivers (voor de juiste Windows-versie natuurlijk) gaat alles vanzelf goed. Jim Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 25 februari 2005 Auteur Delen Geplaatst: 25 februari 2005 [url]http://www.michna.com/kb/WxDMA.htm[/url] Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen