anoniem Geplaatst: 24 februari 2005 Delen Geplaatst: 24 februari 2005 Hallo, mijn harde schijf van mijn computer is in 2 gedeeld (c & d ). Ik wou graag weer 1 geheel van mijn harde schijf maken. Is er hier iemand die mij kan vertellen hoe ik dat moet doen? Zijn er gevolgen voor de computer als ik mijn schijf weer in 1 geheel maak? Ik hoop op een antwoord!! :roll: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 24 februari 2005 Auteur Delen Geplaatst: 24 februari 2005 Is er een speciale reden voor? Schijf is weer een te maken door de schijf opnieuw in te delen. Daarbij gaat alle informatie op de schijf verloren. Dat is de makkelijkste oplossing. Er zijn programma's die die voor je kunnen doen, de vraag is of het besturingssysteem blijft werken en of de informatie op de schijf wel blijft zoals die was. Een heel ander punt is de backup. Soms denkt men dat die niet nodig is ... :o. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 24 februari 2005 Auteur Delen Geplaatst: 24 februari 2005 Tja als je inderdaad een back-up maakt (op een andere harde schijf dus!!) Dan kan je opzich windows op nieuw instaleren en bij de keuze op welke partitie de nieuwe installatie moet kan je dan beidde partities verwijderen en er dus weer 1 van maken. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 24 februari 2005 Auteur Delen Geplaatst: 24 februari 2005 Met Partition Magic kan je dit doen. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 24 februari 2005 Auteur Delen Geplaatst: 24 februari 2005 Partition Magic is hier inderdaad ideaal voor en is bij mij ook nog nooit fout gegaan. Er zijn nog meer van zulke progjes maar die namen zijn me even ontschoten. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 24 februari 2005 Auteur Delen Geplaatst: 24 februari 2005 Als het een FAT32 partitie is: Starten vanaf een KNOPPIX-CD. Het Linux-programmaatje Parted doet dit herindelen in seconden en zonder dataverlies. Is nog geheel gratis ook Jim. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen