anoniem Geplaatst: 21 februari 2005 Delen Geplaatst: 21 februari 2005 8) Hallo, Ik ondervind al lange tijd problemen met het bedrukken van CD & DVD labels. Het betreft vooral het juist gepositioneerd afdrukken op het mal papier. Bijna nooit goed, altijd problemen met uitlijnen. Daarna nog het plakken op de CD of DVD, nooit in het center te krijgen. Al verschillende merken van labels en hoesjes geprobeerd. Nieuw merk, printer uitlijnen. In het zelfde pakje terug opnieuw uitlijnen. Is om gek van te worden. Kost veel geld en veel afval en irritatie. Nu weet ik dat er bedrukbare CD’s & DVD’s bestaan. En ook dat er printers zijn die deze kunnen bedrukken. Maar mijn printer is nog zo goed als nieuw en ga deze niet vervangen. Bestaan er toestellen enkel om CD’s & DVD’s mee te bedrukken, en is dit dan altijd perfect uitgelijnd? Heeft iemand hier kennis van of ervaring mee? Groeten, Gunther. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 21 februari 2005 Auteur Delen Geplaatst: 21 februari 2005 Toevallig iets gelezen in een recente C!T. Ging over een brander, die ook, na het omdraaien van de speciale cd, hier een afbeelding op brandt. Details zijn mij niet bekend, maar mogelijk een optie? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 22 februari 2005 Auteur Delen Geplaatst: 22 februari 2005 Hoewel ik het ook een tijd gedaan heb, ben ik ermee opgehouden. Sommige spelers "pakken" de cd niet goed als het etiket er niet goed op zit en meer van dat soort narigheid. Overigens deed het merk Fellowes-Neato het redelijk goed (V&D bv).Ik beperk me tot het maken van hoesjes etc. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 22 februari 2005 Auteur Delen Geplaatst: 22 februari 2005 Ik bedruk CD's op twee manieren: Met stickers via "AfterBurner" van Avery. Hiermee zijn de stickers naar mijn ervaring, goed te centreren. De 2e methode die ik gebruik heet Canon Pixma IP4000 in combinatie met bedrukbare CD 's. Daar kan helemaal niets tegen op. Alsof het originelen zijn. Je moet dan net wel aan een andere printer toe zijn natuurlijk :wink: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 22 februari 2005 Auteur Delen Geplaatst: 22 februari 2005 Nog een toevoeging. Ook de stickers laat ik tegenwoordig door het printprogramma van de printer bedrukken. Ik plak dus de blanco sticker op de CD em print hem vervolgens af of het een bedrukbare CD is/ Dan zit de afbeelding perfect gecentreerd op de sticker. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 22 februari 2005 Auteur Delen Geplaatst: 22 februari 2005 [quote:ad0d523ac1="Peter Vooges"]Ik bedruk CD's op twee manieren: Met stickers via "AfterBurner" van Avery. Hiermee zijn de stickers naar mijn ervaring, goed te centreren. De 2e methode die ik gebruik heet Canon Pixma IP4000 in combinatie met bedrukbare CD 's. Daar kan helemaal niets tegen op. Alsof het originelen zijn. Je moet dan net wel aan een andere printer toe zijn natuurlijk :wink:[/quote:ad0d523ac1] En iets goedkoper als de IP4000 is de IP3000 die heeft de mogelijkheid ook, tot mijn volle tevredenheid. :wink: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 22 februari 2005 Auteur Delen Geplaatst: 22 februari 2005 sorry 2 x Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 22 februari 2005 Auteur Delen Geplaatst: 22 februari 2005 Hé Rob, ook al problemen met het verzenden. Overkwam mij net ook al. Maar je hebt wel gelijk. de IP3000 is zo 'n 20 euro goedkoper Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 23 februari 2005 Auteur Delen Geplaatst: 23 februari 2005 [quote:b77d70a6ed="Jank"]Toevallig iets gelezen in een recente C!T. Ging over een brander, die ook, na het omdraaien van de speciale cd, hier een afbeelding op brandt. Details zijn mij niet bekend, maar mogelijk een optie?[/quote:b77d70a6ed] Dat heet Lightscribe van HP en Lite-On produceerd of gaat deze DVDbranders produceren. Je hebt er wel speciale media voor nodig. http://www.lightscribe.com/index.aspx Het lijkt me leuk maar vraag me af of dit een succes gaat worden. Ik las dat Nero het ook wil of al ondersteunt in Nero Cover Designer. Er zijn ook al een aantal grote DVD-brander fabrikanten die deze techniek in licentie genomen hebben. Voor een Demo kijk eens op http://www.imation.nl/products/lightscribe_media/lightscribe_presentation.html (LET OP ZWARE FLASH) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 23 februari 2005 Auteur Delen Geplaatst: 23 februari 2005 Ziet er idd leuk uit. Het is wel een monochroom systeem dat is dus wel iets beperkter dan printen. Het is me bovendien niet helemaal duidelijk of de huidige CD / DVD branders allemaal hiermee overweg kunnen, of dat de hardware ook speciaal hiervoor moet zijn aangepast. In dat laatste geval denk ik niet dat het een enorm succes gaat worden op korte termijn. Ik zou er iig niet speciaal een brander voor kopen zolang mijn huidige goed is. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 24 februari 2005 Auteur Delen Geplaatst: 24 februari 2005 [quote:5d024e8518="Peter Vooges"]Ziet er idd leuk uit. Het is wel een monochroom systeem dat is dus wel iets beperkter dan printen. Het is me bovendien niet helemaal duidelijk of de huidige CD / DVD branders allemaal hiermee overweg kunnen, of dat de hardware ook speciaal hiervoor moet zijn aangepast. In dat laatste geval denk ik niet dat het een enorm succes gaat worden op korte termijn. Ik zou er iig niet speciaal een brander voor kopen zolang mijn huidige goed is.[/quote:5d024e8518] Het is inderdaad monochroom maar ik zie het niet zitten om stickers op CD's en DVD's te plakken bovendien vind ik een sticker er helemaal niet uit zien. Ik zie er wel wat in maar het is inderdaad ook maar de vraag of het aan gaat slaan bij het grote publiek. Het is ontwikkeld door HP en bedrijven kunnen het in licentie nemen. Ik zou er ook zeker niet een nieuwe brander voor aanschaffen. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 24 februari 2005 Auteur Delen Geplaatst: 24 februari 2005 Als je dan niet voor stickers wil gaan, kun je altijd nog voor printable CD's gaan. Die zien er wel gelikt uit. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 25 februari 2005 Auteur Delen Geplaatst: 25 februari 2005 [quote:b5cca4358c="Peter Vooges"]Als je dan niet voor stickers wil gaan, kun je altijd nog voor printable CD's gaan. Die zien er wel gelikt uit.[/quote:b5cca4358c] Dat lijkt me ook wel een mooie optie. Werkt dat een beetje? Ik bedoel de inkt blijft dat er een beetje goed op zitten en kan je verschillende kleuren printen? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 25 februari 2005 Auteur Delen Geplaatst: 25 februari 2005 Ikzelf gebruik sinds kort ook de Canon Pixma IP4000 en ben tot nu toe erg tevreden. Het kost een paar centen, maar de etiketten zijn ook niet gratis. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 25 februari 2005 Auteur Delen Geplaatst: 25 februari 2005 Exact. Mooi kleuren en zoveel als je printer aankan. Bovendien door middel van het meegeleverde programma, perfect in het midden en haarscherp. (uiteraard afhankelijk van je origineel) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 25 februari 2005 Auteur Delen Geplaatst: 25 februari 2005 [quote:66707858cd="Peter Vooges"]Exact. Mooi kleuren en zoveel als je printer aankan. Bovendien door middel van het meegeleverde programma, perfect in het midden en haarscherp. (uiteraard afhankelijk van je origineel)[/quote:66707858cd] Helemaal mee eens. Hier staat een Pixma 3000. Is iets goedkoper als de 4000. Maar de 4000 heeft 5 tanks en de 3000 heeft 4 tanks. Ben blij dat ik de printer gekocht heb. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 2 oktober 2007 Auteur Delen Geplaatst: 2 oktober 2007 Ik heb ook ervaringen met het proberen af te drukken op printable CD's slash DVD's. Ik heb er nu al meer dan 8 CD's mee verpest en heb nog steeds niet de goede instellingen! Mijn printer is een Canon Pixma IP4300 en gebruik Philips printable CD's. Heeft er trouwens ook iemand ervaring met het plakken van labels op CD's en die daarna als printable CD's laten afdrukken in de printer? In de winkel raadde men mij dit af, maar zij zijn alleen maar op hogere verkopen uit natuurlijk... ;-) Iemand tips?? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 2 oktober 2007 Auteur Delen Geplaatst: 2 oktober 2007 Labels plakken zou ik niet doen, maar beprintbare CD/DVD's werkt opzich vrij redelijk zonder drastisch de kwaliteit te verminderen van de data. Waarom labels plakken niet aan te raden is kan je in [url=http://forum.computertotaal.nl/phpBB2/viewtopic.php?p=1072834]dit topic[/url] lezen en op de pagina waar de links in dat topic naar verwijzen. Beprintbare CD/DVD's zijn redelijk goedkoop verkrijgbaar bij [url=http://www.paderbit.com/]OS-Mediatrade[/url], zowel thermisch (bijvoorbeeld Lightscribe wat door de brander gedaan wordt) of met inkt (printer). Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen