anoniem Geplaatst: 17 februari 2005 Delen Geplaatst: 17 februari 2005 Beste Forumleden, Ik ben van plan om een 2e hardeschijf in mijn computer te plaatsen, nu ben ik een beginner en heb een vraagje Ik heb 3 aansluitingen op het moederboard, 1 voor floppy 1 voor dvd-speler en brander 1 voor hardeschijf nu zit voor de aanluiting van mijn hardeschijf een flatcable met 1 aansluiting wel heb ik voeding over is het zo simpel dat ik alleen een nieuwe flatcable moet kopen en daar de hardeschijven op aansluiten? verder weet ik wel hoe en wat met de jumpers. Groetjes Sven p.s heb al de zoekfunctie gebruikt, kon niet veel vinden Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 17 februari 2005 Auteur Delen Geplaatst: 17 februari 2005 [quote:032cf81568="troost42"] is het zo simpel dat ik alleen een nieuwe flatcable moet kopen en daar de hardeschijven op aansluiten? [/quote:032cf81568] juist ja... slave/master Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 17 februari 2005 Auteur Delen Geplaatst: 17 februari 2005 Het is de vraag of je een nieuwe kabel nodig hebt. Normaliter hebben IDE kabels twee aansluitingen. En kun je er dus twee schijven op kwijt. Blijft dus de kwestie van goed jumperen tbv. master/slave configuratie. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 17 februari 2005 Auteur Delen Geplaatst: 17 februari 2005 Thanx voor de antwoorden bij de kabel naar mijn harde schijf zit maar 1 aansluiting, bij de kabel voor mijn dvd-speler en brander zitten 2 aansluitingen dus rest mij alleen nog even een kabel kopen (en de harde schijf) Thanx voor de info. Groetjes Sven Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen