Ga naar inhoud

externe HD schijf doet het niet meer!


Aanbevolen berichten

Mijn externe HD doet het niet meer op mijn pc, nu doet die het bij andere wel. Ik ben bij MY COM geweest en die meneer zei tegen mij dat het kwam omdat ik de HD niet veilig verwijderde, door op het icoon te drukken rechtsonder en dan veilig verwijderen. De enige oplossing was windows xp opnieuw instaleren. Nu heb ik daar niet echt veel behoefte aan. Denkt iemand anders dat er een andere manier is om de HD het weer te laten doen op mijn pc....als ik de de usb van de hd in mijn pc stop krijg ik wel een melding, en zie ik een icoon rechtsonder...
Link naar reactie
[quote:8d96d8ec7f="jbeemen"]De enige oplossing was windows xp opnieuw instaleren. Nu heb ik daar niet echt veel behoefte aan. [/quote:8d96d8ec7f] Op zich komt me het probleem enigszins bekend voor. ALleen weet ik niet of ik een vergelijkbaar probleem heb. Deed dit probleem zich zo'n beetje vanaf het begin voor? Of plotseling? Was er misschien een speciale aanleiding voor? Dat wel/niet veilige verwijderen staat er volgens mij volledig los van, en Windows opnieuw installeren dat zou best de oplossing kunnen zijn. Dat laatste wil ik zelf ook niet doen. Wat is mijn probleem? Ik heb een externe HD met 5 partities. In de computer waarin die HDals normale HD gezeten heeft, worden de 3 originele partities door Windows XP niet herkend. De andere 2 heb ik later gemaakt, en die worden wel herkend. Wat er bij mis is gegaan (denk ik) is dat de nieuwe HD in die computer dezelfde Volume naam had voor de 3 eerste partities. Op al mijn andere computers worden alle partities herkend. Dus ja, bij mij werkt de HD slechts gedeeltelijk. Heb je misschien iets vergelijkbaars? Ik weet helaas niet de oplossing. Vermoedelijk moet er iets gewist worden in het register, maar ik kan zo niet vinden, wat dat is. Ik heb al eens gezocht op de partitienaam. Misschien moet ik de HD schijf informatie verwijderen. Op zich ben ik daar een beetje huiverig voor.
Link naar reactie
[quote:5e7164fb64="jbeemen"]Ik ben bij MY COM geweest en die meneer zei tegen mij dat het kwam omdat ik de HD niet veilig verwijderde, door op het icoon te drukken rechtsonder en dan veilig verwijderen. De enige oplossing was windows xp opnieuw instaleren. [/quote:5e7164fb64] Dat is flauwekul van die "meneer". Door het icoontje veilig verwijderen te gebruiken wordt er alleen voor gezorgd dat je geen data verliest als hij nog niet klaar was met het schrijven naar de media. Heb je wel de nieuwste drivers geinstalleerd voor je moederbord? Bij Via zijn dat de 4 in 1 drivers te vinden op www.viaarena.com en bij Nvidia zijn het de All in one drivers te vinden op www.nvidia.com
Link naar reactie
Heb je wel de nieuwste drivers geinstalleerd voor je moederbord? Bij Via zijn dat de 4 in 1 drivers te vinden op www.viaarena.com en bij Nvidia zijn het de All in one drivers te vinden op www.nvidia.com[/quote] ik heb een epox 8rda+, maar heb op www.nvidia.com gekeken, maar kan die drivers niet vinden die jij bedoelt, moet ik eerst iets verwijderen voordat ik ze instaleer??
Link naar reactie
[quote:e242ae1229="jbeemen"]ik heb een epox 8rda+, maar heb op www.nvidia.com gekeken, maar kan die drivers niet vinden die jij bedoelt, moet ik eerst iets verwijderen voordat ik ze instaleer??[/quote:e242ae1229]Ik vermoed van wel. Kijk eens welke Software modules voor het moederbord zijn geinstalleerd. Dat is te zien op Start-Instellingen-Configuratiescherm-Software.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...