Ga naar inhoud

DVD Brander

Aanbevolen berichten

Volgens mij maakt de PC zelf niet zoveel uit. Er zijn momenteel een aantal interessante branders op de markt, waarvan de NEC-3500, de BENQ DW 1620 en de LG 4160B waarschijnlijk de meest interessante modellen zijn. Pioneer en Plextor zijn ook goed, maar weer wat duurder volgens mij. Lite-on was altijd goed, maar wordt op het moment een beetje van de troon gestoten door NEC. Als je een fatsoenlijke no-nonsense DVD brander aan wil schaffen zou ik je een NEC-3500 aanraden. Die is er al vanaf een euro of 55. De andere modellen zijn ook prima, maar met die NEC wordt je zowat dood gegooid. Lees anders eens een review: http://www6.tomshardware.com/storage/20041102/index.html Ik zie trouwens dat sinds kort de NEC-3520 uit is, maar ik heb geen idee wat die voor meerwaarde biedt boven de 3500. Edit: De 3520 gaat in de toekomst DL DVD-ROM ondersteunen, maar dat lijkt me niet erg interessant. Van de andere kant; als je een 3520 voor een paar euro meer dan een 3500 kunt bemachtigen, zou ik het niet laten.
Link naar reactie
[quote:4f24515318="laurensbot333"]@Captain_Kansloos IK neem aan dat je met "DL DVD-ROM" Duallayer bedoelt. Dat is al ondersteund en is volgens mij ook bij de vorige versie al zo maar inderdaad zal ik voor de 3500 of hoger gaan.[/quote:4f24515318] Ik denk dat hij Double layer ipv Dual layer bedoelt. Op double layer dvd's past 8GB, ze zijn nu nu ontzettend duur maar ik zou wel een brander met double layer nemen. EDIT: is inderdaar DOUBLE layer, zie voor meer info [url]http://www.nec.co.uk/DVD_RW_ND3520.aspx[/url]
Link naar reactie
Double of dual, dat maakt niet zoveel uit. Het gaat er juist om dat het DL DVD[b:3625c0d8bd]-[/b:3625c0d8bd]ROMs zijn, ipv DL DVD[b:3625c0d8bd]+[/b:3625c0d8bd]ROMs. De 3500 ondersteund alleen maar de + DL variant, niet de - DL variant. Nou is - media alleen interessant uit het oogpunt van compatibiliteit met oudere DVD afspeel apparatuur volgens mij. + Media is iig altijd al goedkoper en zeker zo flexibel geweest en lijkt me daarmee interessanter. Ik ben dus niet helemaal onder de indruk van de DL DVD-ROM techniek, maar als de 3500 en de 3520 maar een euro of 5 in prijs schelen, dan zou ik voor de 3520 gaan zeg maar.
Link naar reactie
Ik heb een serieus probleem met het on the fly branden van dvd's. Is de media niet geschikt ik weet het niet. Ik heb een nec 3500. en heb een gekopieerde dvd (philips dvd-r 1-8x) gebrand op een andere (princo dvd-r 1-4x) op 4 voudige snelheid... Ik heb de data na het branden geverifieerd, niets dan fouten op bepaalde sectoren. firmware 2.18....
Link naar reactie
Dag peter, ik zag dat je me een PB gestuurd had.[quote:6e5687ac96]Ik heb gelezen op de forum dat je ook een nec 3500 bezit. Bij het on the fly kopiëren heb ik niets anders dan fouten op bepaalde sectoren van dvd's. Is de media niet geschikt? ik weet het niet. Ik heb een gekopieerde dvd (philips dvd-r 1-8x) gebrand op een andere (princo dvd-r 1-4x) op 4 voudige snelheid... Ik heb de data na het branden geverifieerd, niets dan fouten op bepaalde sectoren. firmware 2.18.... Weet jij wat je aan dat probleem kan doen?[/quote:6e5687ac96]Je kunt beter voortaan even afwachten tot er gepost wordt in de topic waar je zelf ook gepost hebt; je mag me best PB-en, maar wanneer ik je persoonlijk via een PB antwoord probeer te geven, dan werkt dat minder efficient dan openbaar via het forum. Wat betreft je vraag: het zou zomaar kunnen idd dat je brander niet helemaal goed overweg kan met die Princo DVD's. Heb je al een test gedaan met andere DVD-R's? Via [url=http://www.videohelp.com/dvdmedia.php?dvdmediasearch=Princo&dvdmediadvdridsearch=&type=6&size=All&dvdburnspeed=All&order=Name&hits=25&search=Search+or+List+Media]videohelp[/url] kun je zoeken op compatibiliteit van verschillende media DVD media. Ik begrijp dat er verschillende mediacodes (dus verschillende fabrikanten) van die Princo schijfjes bestaan, dus ze hebben vast ook een wisselende kwaliteit.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...