anoniem Geplaatst: 17 januari 2005 Delen Geplaatst: 17 januari 2005 Hallo iederreen ;) ik heb pas geleden een nieuwe s-ata schijf gekocht en sinds dien doet mijn 2e cd spelere het niet meer ik heb niks verander aan de instelling en hij wil hem maar niet lezen in de bios:( Hij is ingesteld op slave. En hij is als eerste geconnect op de ....dikke...grijze..kaberl kweet de naam nie ;) zo ziet het er bij mij ongeveer uit ;) 1e kabel 1e uitgang phipleps 48 speed cd spelerer 2e uitgang leeg 2e kabel 1e uitghang samsunge dvd reader cd brander 2e uitgang 30 gb maxtor ide hardeschijf 1e s-ata slot 200 gb maxtor diamond plus hardeschijf. alles doet het behalve de philips cd speler. *extra* Maxtor diamond plus hardeschijf ingesteld op master maxtor ide hardeschijf ingesteld op master samsunge dvd reader cd brander ingesteld op slave philips cd speler ingesteld op slave ik hoop dat iemand mij kan helpen ;) thx Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 17 januari 2005 Auteur Delen Geplaatst: 17 januari 2005 als er niets anders op die IDE kabel zit kun je em ook als master instellen hoor. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 17 januari 2005 Auteur Delen Geplaatst: 17 januari 2005 denk je dat dat het verschil maakt? oya maakt t verschil of dat ik hem op de eerste "ingang" zet of 2e( op een ide kabel zitten 2 "ingangen") Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 17 januari 2005 Auteur Delen Geplaatst: 17 januari 2005 maakt volgens mij alleen uit als je hem op Cable select zet, dan maakt de positie op de kabel wel uit. Probeer eens als de drive op Master wel herkend wordt. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 17 januari 2005 Auteur Delen Geplaatst: 17 januari 2005 Zonder master werkt een slave (meestal) niet. Dus gewoon op master zetten. De SATA schijf staat hier los van omdat SATA een rechtstreekse verbinding is tussen 1 apparaat en de controller. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 22 januari 2005 Auteur Delen Geplaatst: 22 januari 2005 Hij doet het nu :D :D :D dit topic kan verwijderd worden thx iedereen ;) Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen