anoniem Geplaatst: 12 januari 2005 Delen Geplaatst: 12 januari 2005 Hoi, Ik wil een nieuwe hd kopen, maar weet niet welke ik moet kopen, heb er niet zoveel verstand van. Dus ik maar een paar foto's van mijn pc gemaakt: http://members.home.nl/kranendijk/pc/ Zelf zat ik te denk aan deze: http://www.tweakers.net/pricewatch/96808 Alleen weet ik dus niet of ik die moet hebben. Please help me welke er bij mij in kan. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 12 januari 2005 Auteur Delen Geplaatst: 12 januari 2005 volgens mij kun je elke willekeurige [b:ed8e8b8c22]IDE[/b:ed8e8b8c22] schijf erin stoppen. als je maar een stroomkabel en een IDE kabel vrij heb. volgens mij kun je er [b:ed8e8b8c22]geen sata[/b:ed8e8b8c22] schijf instoppen. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 12 januari 2005 Auteur Delen Geplaatst: 12 januari 2005 ok, en het merk en type, zijn daar veel verschillen in? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 13 januari 2005 Auteur Delen Geplaatst: 13 januari 2005 Daar zijn idd wel wat verschillen in. Sommige hardeschijven zijn wat sneller met het opslaan van data dan andere hardeschijven. Ik zelf heb een Western Digital van 160 gb - 7200RPM. En ben er erg tevreden over, dus misschien ook iets voor u. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 13 januari 2005 Auteur Delen Geplaatst: 13 januari 2005 Over het algemeen zit er niet veel verschil tussen de verschillende merken hardeschijven, er is een merk (weet ff niet meer welke) die er aardig om bekend staat dat de schijven stiller zijn dan de andere en er zijn merken die misschien net ff wat sneller zijn dan andere. Voor de rest is het vaak een voorkeur, de ene zegt maxtor terwijl een ander juist maxtor nix vind en western digital wil en andersom. Misschien kan je even op google zoeken naar reviews van die hardeschijf? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 13 januari 2005 Auteur Delen Geplaatst: 13 januari 2005 dacht dat storagereview.com wel een goede site was met HDD tests. Uiteraard kan google ook geen kwaad :) let wel op, je bent een andere IDE kabel nodig, Aldi heeft er 1x kabel met 3 aansluitingen (mobo, hdd en dvdrom) en eentje met 2 aanslutingen (mobo en brander), je zal die dus moeten vervangen. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 13 januari 2005 Auteur Delen Geplaatst: 13 januari 2005 [quote:4b537a7762="R-bin"]... er is een merk (weet ff niet meer welke) die er aardig om bekend staat dat de schijven stiller zijn dan de andere en ...[/quote:4b537a7762] Volgens mij staat Seagate daarmee bekend (heb persoonlijk erg goede ervaringen met Seagate). Verder zijn volgens een aantal [2] reviews ( tijdje terug, nu zijn bijna alle reviews s-ata) de Samsung hardeschijven van 120 en 160 GB iets beter dan de rest. Let in iedergeval op dat je een model met 8MB cache neemt en niet een model met 2MB, verder zijn de verschillen marginaal (lees, verschillen door vervuilingen in windows en spyware etc. zijn veel groter dan de prestaties van de schijf, zeker als het OS op een andere schijf staat). Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 13 januari 2005 Auteur Delen Geplaatst: 13 januari 2005 IDE schijven van Seagate zijn traaaaggg.... zit ook in die Aldi PC van me. In mn eigen PC zitten maxtors, lawaaiiger, maar wel goedkoper en sneller :) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 13 januari 2005 Auteur Delen Geplaatst: 13 januari 2005 Je moet anders kijken naar een hdd met vloeistof lagers (als ze dat niet allemaal al zijn) en geen kogellagers dat is ook stiller. @Noepzor Ja lekker snel :P . Ik heb er 2 in raid0 en een gemiddelde lees snelheid van 99,6 MB/s 8) Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen