anoniem Geplaatst: 12 januari 2005 Delen Geplaatst: 12 januari 2005 Hallo Ik soms als ik aan het computeren ben start spontaan mijn pc opnieuw op waar licht dat aan??? hier gegevens pc: p4 3.0 ghz asus p4p800-e deluxe 512 mb geheugen club3d redeon 9800pro netgear usb stick winxp prof. groeten Bart Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 12 januari 2005 Auteur Delen Geplaatst: 12 januari 2005 het kan zijn dat je psu te krap is . of je cpu wordt te warm Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 12 januari 2005 Auteur Delen Geplaatst: 12 januari 2005 DE temp. is goed 40 ofzo. en de voeding wijkt niet veel af min cpu core is: 1.44v is da goed?? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 12 januari 2005 Auteur Delen Geplaatst: 12 januari 2005 Valt hij uit (ineens zwart scherm) of herstart hij zichzelf netjes (virus?) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 12 januari 2005 Auteur Delen Geplaatst: 12 januari 2005 draai ff een paar uur het proggie [url=http://www.memtest86.com] memtest[/url] :wink: deze test het geheugen op eventuele fouten. suc6 ermee! :) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 12 januari 2005 Auteur Delen Geplaatst: 12 januari 2005 Ineens krijg kom je weer bij het bios terecht (net als je hem aanzet) en dan start hij gewoon op. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 15 januari 2005 Auteur Delen Geplaatst: 15 januari 2005 er worden eigenlijk 3 oplossingen aangedragen. Ik zou de volgende volgorde aanhouden: 1: check je geheugen. Trek de modules eruit en prik ze zorgvuldig maar wel stevig terug in hun sockets. 75% van de problemen worden hiermee opgelost. 2: check of je niet besmet bent met een virus. Volgens mij is het het Blastervirus of een variant die je pc spontaan laat rebooten. 3: onvoldoende koeling. Niet alleen de processor maar ook andere onderdelen kunnen je pc laten herstarten. Wellicht dat je de pc tijdelijk even op een andere plaatst kunt neerzetten om te zien of de temperatuur niet de factor is. Maar zoals ik al zei: geheugen zorgt in 75 % van de gevallen voor een dergelijk probleem. suc6 Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 20 januari 2005 Auteur Delen Geplaatst: 20 januari 2005 Kan ook zijn dat één dat er een hardwareconflict is of drivers niet goed geïnstalleerd zijn misschien? Bij mij oude PC startte de PC opnieuw op als ik shockwave objecten laadde of een bepaalde winamp visualisation. In mijn geval was het dus zo dat de netwerkkaart en de videokaart OF geluidskaart op dezelfde IRQ zaten (afhankelijk van manual of auto BIOS instellingen) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 20 januari 2005 Auteur Delen Geplaatst: 20 januari 2005 Schakel auto-reboot eerst is uit (Config. scherm > Systeem > Geavanceerd > Opstart- en herstelinstellingen > Automatisch herstarten uitvinken.) Succes :wink: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 20 januari 2005 Auteur Delen Geplaatst: 20 januari 2005 kan ook aan de airflow van je kast liggen. Neefje zijn pc na pakweg 10 minuten gamen spontane boot. Temp was 40-50 vd cpu echter de oude kast had geen airflow. Casefan erin opgelost. Misschien ook bij jouw ? Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen