Ga naar inhoud

Grote schijf

Aanbevolen berichten

Wie kan mij vertellen wat ik moet doen om een harde schijf van 200 gb zo te bewerken dat ik weer kan zien dat het werkelijk een schijf van 200gb is. Ik heb namelijk op dit forum rondgekeken en ben toen met max blaster 3 bezig geweest, en hoe ik het voor elkaar heb gekregen weet ik ook niet maar nu is de schijf ineens maar 63402 mb groot. Met fdisk krijg ik het volgende te zien. status a, type pri dos, mbytes 63402 fat 32, gebruik 100 % totale schijfruimte 204 mb. Met checkdisk zie ik 199.093.056 kb. Hoe krijg ik mijn 200 gb weer terug, met format formatteerd hij alleen die 63402 mb, en bij max blast zie ik ook maar 2014 mb. De bios maakt ook melding van 200 gb. Ra ra hoe moet ik verder? [size=18:0c188eaa9b]Ik werk met windows 98 se.[/size:0c188eaa9b]
Link naar reactie
[quote:c28fce15ab="laheije"]Hoe krijg ik mijn 200 gb weer terug, met format formatteerd hij alleen die 63402 mb, en bij max blast zie ik ook maar 2014 mb.[/quote:c28fce15ab]Sowieso goede Fdisk gebruiken, alleen gaat dat dan tot 137GB, nog steeds niet wat je wil. De genoemde 63402MB duidt op een manke Fdisk. Op mijn homepage staat ergens een link naar de Microsoft fix. Op zich dacht ik dat 200GB rechtsreeks via IDE niet door Windows 98 kan worden gebruikt, hopelijk heb ik het mis. Via USB oid zou het wel moeten werken. Maarre, ik weet dat dus echt niet!
Link naar reactie
[quote:48a46125bd="laheije"]Ja dat heb ik ook al geprobeerd, maar ook geen sucses. [quote:48a46125bd="Hans.Vosman"]Je moet de eerste fdisk wel eerst ongedaan maken. Of heb je dat ook gedaan?[/quote:48a46125bd][/quote:48a46125bd][quote:48a46125bd="laheije"] Hoe moet je dat ongedaan maken?[/quote:48a46125bd] Met xfdisk. Wat toonde xfdisk dan, toen je deze startte? Als dat niet wil lukken, zou je het partitioneren ook nog kunnen proberen met de diagnostische software van de harde schijf fabrikant. Download eventueel de Ultimate Boot CD. http://www.ultimatebootcd.com/ Daar staan behalve de diagnostische software van een aantal grote harde schijf fabrikanten, ook nog andere programma's waarmee je die grote harde schijf mee zou kunnen partitioneren.
Link naar reactie
  • 2 weken later...

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...