anoniem Geplaatst: 9 januari 2005 Delen Geplaatst: 9 januari 2005 Hoi, ivm het niet meer kunnen gebruiken van de oude HD heb ik een nieuwe gekocht. Hoe ga ik nu te werk, na het monteren om het systeem weer draaiende te krijgen? Ivm PIII1000 en 256Mb wil ik weer W98SE installeren. Wat moet ik precies doen, het is een WD800. BVD, Peter. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 9 januari 2005 Auteur Delen Geplaatst: 9 januari 2005 [url=http://www.schoonepc.nl/]Hier[/url] kun je vanalles vinden. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 9 januari 2005 Auteur Delen Geplaatst: 9 januari 2005 een bootdisk ophalen bij www.bootdisk.com je schijf met fdisk partitie maken en dan formateren . dan je os erop zetten Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 9 januari 2005 Auteur Delen Geplaatst: 9 januari 2005 Hardstikke bedankt, ik ga starten. Peter. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 9 januari 2005 Auteur Delen Geplaatst: 9 januari 2005 Kijk hier eens naar. Veelal werken deze utils een stuk sneller en makkelijker. http://support.wdc.com/download/downloadxml.asp#23 Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 10 januari 2005 Auteur Delen Geplaatst: 10 januari 2005 Hoi, net te laat, ben al begonnen, maar toch interessant! Bij het partitioneren kreeg ik eerst 10Gb te zien terwijl de schijf 80 Gb is; in de volgende stappen wordt het totaal toch 80 Gb, maar heb ik niet de indeling die ik wil. Dat lukt denk ik niet meer met partitioneren al vond ik bij SchoonePC wel een opmerking dat dat zou kunnen. Is dat nog zo, voor formatteren of moet ik later aanpassen met Partition Magic? En verder had ik geen format op de PM-diskettes en de W98-opstartdiskette; die heb ik maar een nieuwe aangemaakt vanaf bootdisk.com; morgen verder. Peter. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 10 januari 2005 Auteur Delen Geplaatst: 10 januari 2005 misschien een omweg maar als je nog ergens een (desnoods kapotte) maxtor hebt liggen en even aankoppelt kun je met maxblast (site van maxtor) elke hd zo inrichten als je wilt, zeer simpel en effectief, en nog nooit niet gelukt! ook bij w98 en groetere schijven! (maxblast werkt alleen als je op zijn minst één maxtor in het systeem hebt; ik heb speciaal daarvoor een kapotte bewaard...) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 10 januari 2005 Auteur Delen Geplaatst: 10 januari 2005 Ja OK, ik heb dus een kapotte waar Powermax zelfs niks mee kan, werkt dat ook? Toch houdt ik dan een probleem, want ik moet dan master/slave instellen en ik heb maar 1 jumpertje en ik moet er 2 hebben. Of niet? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 10 januari 2005 Auteur Delen Geplaatst: 10 januari 2005 als je de goede schijf als master zet hoef je dacht ik bij de andere geenjumper te zetten. en buitendat: met maxblast start je op van diskette en ga je vandaar uit de hd te lijf, dus het zal geen punt zijn. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen