anoniem Geplaatst: 31 december 2004 Delen Geplaatst: 31 december 2004 Ik heb een HP Jetdirect EX Plus printserver (J2591A) prinserver maar hoe instal ik die met een canon s520 allle stekkers zijn aan gesloten. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 2 januari 2005 Auteur Delen Geplaatst: 2 januari 2005 Ik zou eerst maar eens nagaan of die printerserver met de Canon samenwerkt, wil nog wel eens merk specifiek zijn(Met sitecom werkte bijv niet samen met Hp printers vanwege een iets andere taal0. Daarnaast zal de site van Hp voldoende info gevebn of installatie rechtstreeks van Cd-Rom. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 9 januari 2005 Auteur Delen Geplaatst: 9 januari 2005 Sorry voor de late reactie was op vakantie maar hoe ken ik de printer een ip toe. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 10 januari 2005 Auteur Delen Geplaatst: 10 januari 2005 Ik denk dat dat wel in de handleiding van de printserver staat. Waarschijnlijk heeft de printserver een ingebouwde "website" om het beheer te regelen. Je komt daar dan door bij internetexplorer het ip adres van de printserver in te vullen. (dat ip adres staat denk ik in de handleiding en is ook het ip adres waarop de printer aangesproken moet worden) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 10 januari 2005 Auteur Delen Geplaatst: 10 januari 2005 Het is er een zonder handleiding. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 10 januari 2005 Auteur Delen Geplaatst: 10 januari 2005 Op de site van Hp staat ongetwijfeld een online handleiding! Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 10 januari 2005 Auteur Delen Geplaatst: 10 januari 2005 Ja wel maar geen nl oja ff een vraag tussen door ik heb net een neterk hd gekocht is er ook een kabel van lan naar usb. 2.0 Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 10 januari 2005 Auteur Delen Geplaatst: 10 januari 2005 [quote:ad26394968="JZN"]Jawel[b:ad26394968],[/b:ad26394968] maar geen Nederlandse[b:ad26394968].[/b:ad26394968] [b:ad26394968]O[/b:ad26394968]ja ff een vraag tussendoor[b:ad26394968].[/b:ad26394968] Ik heb net een netwerk hdd gekocht[b:ad26394968].[/b:ad26394968] Is er ook een kabel van lan naar usb. 2.0[b:ad26394968]?[/b:ad26394968][/quote:ad26394968]Zo, dit leest iets makkelijker. Aub de volgende keer iets meer leestekens gebruiken. Er zijn users die zich er aan ergeren dat je geen leestekens gebruikt. Er zijn wel NAS (Network Attached Storage) apparaten te koop, maar die hebben vaak zelf al een hdd er in zitten. Ik ga er btw nu van uit dat je een externe usb schijf hebt en niet een echte netwerk-schijf? (dat is NAS dus) En over die handleiding, dan moet je maar de Engelse lezen. Daar staat vast wel in hoe het moet. Of verwacht je nu dat mensen hier de Engelstalige handleiding gaan lezen om het daarna hier uit te gaan leggen? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 11 januari 2005 Auteur Delen Geplaatst: 11 januari 2005 Het is een NAS, Maar ik kan geen engels. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 12 januari 2005 Auteur Delen Geplaatst: 12 januari 2005 Met HP (Web)JetAdmin kun je je JetDirect van een IP'tje voorzien. Dit tooltje staat op de driver-cd van je HP printer, of is (verwacht ik) op de site van HP wel te vinden. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 12 januari 2005 Auteur Delen Geplaatst: 12 januari 2005 Is dit programma er ook voor een canon S520 Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 12 januari 2005 Auteur Delen Geplaatst: 12 januari 2005 Dat is toch de printer ? Indien deze printer een eigen netwerk-interface heeft, dan is daar ook vast wel een tooltje voor te vinden :) Of JetAdmin dit ook aankan heb ik nooit hoeven proberen. Meestal wordt bij de printer/netwerkinterface wel een tooltje meegeleverd, dus kijk op de meegeleverde cd of op de site van de fabrikant/leverancier ! Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 12 januari 2005 Auteur Delen Geplaatst: 12 januari 2005 Ehhh, de TS heeft een Canon printer, samen met een HP printserver. Zo'n los kastje. Ik neem aan dat er dus voor die printserver apparte software is die iig niet op een cd van de printer zelf staat. (ook al was het een HP printer) Er zat ook geen drivercd bij de printserver? (nu zal ik wel weer iets niet gelezen hebben :wink: En met engels, zijn er geen mensen in de buurt die ff kunnen vertalen. Of een woordenboek engels-nederlands er bij? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 12 januari 2005 Auteur Delen Geplaatst: 12 januari 2005 Ja oke maar daar gaat het niet om omdat engels want het heeftr geen zit om het te lezen want daar staat wast niet hoe je een anderen printer aan sluit daarom vraag ik het hier. Oja om terug te komen op die hd is dat mogelijk. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 12 januari 2005 Auteur Delen Geplaatst: 12 januari 2005 Wat voor merk/type NAS is het? En verder zal de handleiding van de printserver echt niet uitgaan van alleen hp printers, misschien wel als voorbeeld, maar het zal zeker ook bruikbaar zijn voor andere printers denk ik. Zoveel verschil maakt het niet of je nu een Canon of een HP hebt. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 12 januari 2005 Auteur Delen Geplaatst: 12 januari 2005 De hd is een iomega ik ga ff kijken hoe het moet Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 12 januari 2005 Auteur Delen Geplaatst: 12 januari 2005 Het was me al duidelijk dat ie een "apart kastje" heeft, vandaar dat ik ook JetAdmin noemde :wink: ... Volgens mij kan die ook gewoon met Canon printers overweg, maar helemaal zeker weten doe ik het niet. Feit is dat je dat kastje (aka printserver) gewoon kunt configureren met (Web)JetAdmin, daar heb ik er al behoorlijk wat van onder handen gehad. Suc 6 Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 12 januari 2005 Auteur Delen Geplaatst: 12 januari 2005 Ik probeer het gewoon en dan zie ik wel maar nu de hd dan tussen door. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 12 januari 2005 Auteur Delen Geplaatst: 12 januari 2005 Even een vraag over jetadmin waar download ik het??? voor windows xp home sp2 en windows 98 Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 15 januari 2005 Auteur Delen Geplaatst: 15 januari 2005 Iemand een idee Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen