anoniem Geplaatst: 31 december 2004 Delen Geplaatst: 31 december 2004 ik ga binnekort mijn harde schijf kopen voor mn systeem nou vraag ik me af waar dat NCQ voor staat bij sommige SATA schijven.. :roll: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 31 december 2004 Auteur Delen Geplaatst: 31 december 2004 NCQ staat voor: Native Command Queuing Het is een snelheidsoptimalisatie Meer info: http://www.tweakers.net/nieuws/33049/ Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 31 december 2004 Auteur Delen Geplaatst: 31 december 2004 ok dan betaal ik liever 3 euro meer als het sneller gaat dan.. 8) ik dacht zelf aan een 120 of 160 GB rond de 85 euri.. :P Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 31 december 2004 Auteur Delen Geplaatst: 31 december 2004 [quote:e17f79e7a9="ThaOdie"]ok dan betaal ik liever 3 euro meer als het sneller gaat dan.. 8) ik dacht zelf aan een 120 of 160 GB rond de 85 euri.. :P[/quote:e17f79e7a9] U heeft het artikel waar hierboven een link voor wordt gegeven niet gelezen?! Er bestaan nogal wat haken en ogen m.b.t. de voorgespiegelde voordelen, helaas. M.a.w.: laat het aanwezig zijn van deze mogelijkheid op de harde schijf van uw keuze niet de doorslag geven in het beslissings proces van keuze tussen de diverse schijven die voor u in aanmerking komen voor aankoop. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 31 december 2004 Auteur Delen Geplaatst: 31 december 2004 Plus dat NCQ pas werkt met SATA 2 meede ik, of iig ondersteunen lang niet alle controllers het. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 1 januari 2005 Auteur Delen Geplaatst: 1 januari 2005 http://global.giga-byte.com/MotherBoard/Products/Products_Spec_GA-K8NS.htm staat niks bij.. dus beter maar niet wagen dan..?? :roll: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 1 januari 2005 Auteur Delen Geplaatst: 1 januari 2005 Als ik gelijk heb met dat het pas v/a SATA 2 er bij zit heeft dat mobo het idd niet omdat alleen de NForce 4 chipset een SATA 2 controller heeft. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 1 januari 2005 Auteur Delen Geplaatst: 1 januari 2005 NCQ wordt meen ik alleen ondersteund door de Intel 925 chipset, en door bepaalde losse controllers. Het voordeel van NCQ is bij standalone computers niet echt groot. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen