anoniem Geplaatst: 27 december 2004 Delen Geplaatst: 27 december 2004 Hallo, ik heb een H.D die een gek geluid maakt............ Klinkt als GRrrr, Krrrrrr,Grrrrrr..soort kraken of krassen. Vaak wil hij bestanden die op die schrijf staan pas na lang lawaai maken weergeven. Gaat hij stuk? Ik ben i.i.g een backup aan het maken. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 27 december 2004 Auteur Delen Geplaatst: 27 december 2004 Hoi, Om zeker te zijn dat het om een defecte schijf gaaf, is het verstandig om bij support van de fabrikant te kijken, daar heb je tools die controleren of de schijf defect is (kleine, geen hardwarematige defecte kunnen hierdoor gerepareerd worden) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 27 december 2004 Auteur Delen Geplaatst: 27 december 2004 Volgens mij gaat hij heel binnenkort de geest geven. Ik zou zo snel als mogelijk alle belangrijke data gaan backuppen. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 27 december 2004 Auteur Delen Geplaatst: 27 december 2004 je kan de schijf ff testen om zeker te zijn, je kan een testproggie dllen van: http://eduard.00freehost.com/downloads/powermax.exe als de schijf nog bruikbaar is kun je gewoon de data copieren naar een andere. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 28 december 2004 Auteur Delen Geplaatst: 28 december 2004 Powermax is voor maxtor en quantum schijven, niet voor andere merken hoor. Voor WD moet je bijvoorbeeld WD Diag tool hebben. Ik zou gewoon even op de site van de fabrikant kijken. @TS: Welk merk heb je eignelijk? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 28 december 2004 Auteur Delen Geplaatst: 28 december 2004 En anders is daar nog de optie S.M.A.R.T. ( self monitoring analysis & reporting technology). Deze optie moet je wel eerst aanzetten in je BIOS (indien beschikbaar) en dan krijg je een melding over het uitvallen van je hd. De harde schijf moet dit wel ondersteunen. Grtz. van Jan Willem Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 28 december 2004 Auteur Delen Geplaatst: 28 december 2004 [quote:71926710ad="Comp-Freak"]Powermax is voor maxtor en quantum schijven, niet voor andere merken hoor. Voor WD moet je bijvoorbeeld WD Diag tool hebben. Ik zou gewoon even op de site van de fabrikant kijken. @TS: Welk merk heb je eignelijk?[/quote:71926710ad] nou dan is't wel erg vaag dat ik ook gewoon mijn WD ermee gechecked heb.... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 29 december 2004 Auteur Delen Geplaatst: 29 december 2004 Bepaalde dingen zijn bij elke tool het zelfde. Het voordeel van de tool van de fabrikant, is dat het soms ook nog nauwkeuriger fouten op kan sporen. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen