anoniem Geplaatst: 20 december 2004 Delen Geplaatst: 20 december 2004 hoi ik heb een probleempje, een pinnetje in afgebroken op mn harddisk(een van die pinnen waar die brede kabel in gaat) is dat op een of andere manier nog te maken? of te laten maken? er staan nl nog bestanden op die schijf fie ik niet kwijt wil. groeten Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 20 december 2004 Auteur Delen Geplaatst: 20 december 2004 Als de schijf hierdoor niet meer werkt kan je proberen om er een nieuw pinnetje op te solderen van een andere oude schijf. Hiervoor moet je wel de nodige ervaring hebben en de juiste apparatuur. Een andere optie is om van een exact gelijke hardeschijf de print af te halen en die op jou schijf te zetten. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 20 december 2004 Auteur Delen Geplaatst: 20 december 2004 Als het om dat ene pinnetje gaat zijn er ook wel andere oplossingen. Hoewel het pinnetje vermoedelijk wel een haalbare oplossing afhankelijk waar die zit (onder, boven, ergens in het midden). Welke pin is het overigens? Eventueel het betreffende draadje doorsolderen. Een andere harde schijf lijkt me niet direct nodig. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 20 december 2004 Auteur Delen Geplaatst: 20 december 2004 weetje zeker dat er een pennetje is afgebroken. in het midden zit altijd een pennetje minder aan de onderste reeks Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 21 december 2004 Auteur Delen Geplaatst: 21 december 2004 ik weet zeker dat er een pinnetje is afgebroken ja, hij zit ergens in het midden, vlak bij de plek waar juist geen pin hoort te zitten. ik ben er ook achtergekomen doordat de pc de hardeschijf totaal niet ziet. Het is een hardeschijf met volledige instalatie van windows enzo dus hij zou het gewoon moeten doen dat solderen heb ik overwogen maar heb geen soldeerbout waarmee ik precies kan solderen. hoe bedoel je het trouwens met print eraf halen? hele achterkant? bedankt trouwens Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 21 december 2004 Auteur Delen Geplaatst: 21 december 2004 De hele print met chips kan je er af halen. Door deze te vervangen met een zelfde exemplaar moet ie weer werken. Echter zou ik toch proberen hem (bij iemand anders) te rapareren. [Edit] Ik bedoel dus de groene printplaat. 8) Waar woon je eigenlijk? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 21 december 2004 Auteur Delen Geplaatst: 21 december 2004 aja heel die printplaat dus. maar dan moet ik dus een 2e zien te krijgen. ik woon in oud beijerland, onder rotterdam Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 21 december 2004 Auteur Delen Geplaatst: 21 december 2004 Hmmm, das net iets te ver weg om ff te komen helpen :wink: En nieuwe printplaat zoeken is wel moeilijk denk ik. Kost je misschien ook een nieuwe harde schijf. Het ligt er dus ook aan hoeveel je die bestandjes waard zijn. Solderen is denk ik toch de beste optie. Wil je toch een nieuwe print kan je misschien de fabrikant mailen met de vraag of je misschien een losse print bij hun kan kopen. Wat voor hardeschijf is het? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 22 december 2004 Auteur Delen Geplaatst: 22 december 2004 het is een 40 gb maxtor d740x-6l ik ga denk ik morgen wel ff langs de pc shop hier. misschien kunnen hun goed, precies solderen. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 24 december 2004 Auteur Delen Geplaatst: 24 december 2004 niet echt een oplossing voor je, maar wilde vragen hoe je het in vredesnaam voorelkaar krijgt om een pinnetje af te breken?? :roll: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 25 december 2004 Auteur Delen Geplaatst: 25 december 2004 Ik denk omdat ide kabels er wel eens scheef uit willen gaan. Dan buigt het pinnetje iets. Gebeurt dat te ver of juist te vaak, dan knapt ie. (want je buigt em ook telkens weer recht) Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen