anoniem Geplaatst: 14 december 2004 Delen Geplaatst: 14 december 2004 :oops: heb op de plaats waar eest mijn CDbrander zat een DVDbrander geplaatst. Nu kan mijn DVDlezer geen DVD meer lezen(dat kon hij eerst wel), de brander wel. De lezer kan wel gewoon spellen of muziek lezen. Heb ik iets verkeerd gedaan? Heeft dit iets te maken met master? of slave? hoewel ik geen idee heb wat dit is. help aub Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 14 december 2004 Auteur Delen Geplaatst: 14 december 2004 [quote:fb4e0b0703="t.vaassen"] Heeft dit iets te maken met master? of slave? hoewel ik geen idee heb wat dit is. help aub[/quote:fb4e0b0703] Achter op de betreffende drive zit een jumpertje waarmee je het appartaat in kunt stellen op Master of Slave. Op 1 IDE kabel kun je 2 apparaten aansluiten. In jouw geval zou je het beste de DVD brander in kunnen stellen als Master en de DVD-speler op slave. (Als ze tenminste op dezelfde IDE kabel zijn aangesloten). Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 14 december 2004 Auteur Delen Geplaatst: 14 december 2004 Is wel belangrijk dat dat goed staat. Kijk even op je dvd-speler waar deze op staat , wanneer deze op bijv master staat moet de brander op slave. Let er wel op of ze op dezelfde ide kabel zitten anders gaat dit weer niet op. succes Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 14 december 2004 Auteur Delen Geplaatst: 14 december 2004 :oops: ze zitten allebei op 1 IDEkabel. Dus als ik het goed begrijp maakt het niet uit welke Slave of Master is??? Ik zag dat de CDbrander die ik eruit gehaald heb op Slave stond, dus neem ik aan dat ik de brander ook gewoon op Slave moet zetten?? Ik heb er niet naar gekeken en het nieuwe ding er gewoon ingezet, ben niet voor niets blond!!! Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 14 december 2004 Auteur Delen Geplaatst: 14 december 2004 Yep maakt niet uit welke master of slave is als het maar niet hetzelfde is op beide stations Dus ald de cd-brander slave was dan de dvd-r hier ook op zetten. meestal staan ze standaard op master dus wel even goed om dat te bekijken. succes Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 14 december 2004 Auteur Delen Geplaatst: 14 december 2004 :lol: bedankt voor de moeite. alweer wat bijgeleerd. tot de volgende keer Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 20 december 2004 Auteur Delen Geplaatst: 20 december 2004 :oops: Toch nog niet helemaal goed? DVDrom op Slave en DVDbrander op Master ingesteld. Toch kan mijn DVDrom geen DVD meer lezen. Maakt in principe niks uit, maar het is wel gemakkelijk dat wanneer je wil gaan branden de te kopieren DVD in de DVDrom kan en de lege DVD in de brander. Ik moet nu steeds verwisselen, of hoort dit zo? Als ik muziek wil kopieren kan het wel in beiden. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 21 december 2004 Auteur Delen Geplaatst: 21 december 2004 Mischien is die DVD speler wel gewoon stuk. Probeer hem eens in een andere PC of zet hem eens op de andere IDE kabel (als hier je harddisk reeds op zit moet je hem wel als slave zetten). Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 21 december 2004 Auteur Delen Geplaatst: 21 december 2004 :evil: geloof dat ik gek word. Heb de dvdbrander eruit gehaald en de cdbrander weer teruggeplaatst. Nu kan de dvdrom een dvd lezen. weer de dvdbrander erin gezet en alweer kan de dvdrom de dvd niet lezen. nog iemand een suggestie??? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 21 december 2004 Auteur Delen Geplaatst: 21 december 2004 Probeer eens de posities op de IDE kabel te verwisselen en ook de master/slave positie eens om te draaien. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen