anoniem Geplaatst: 12 december 2004 Delen Geplaatst: 12 december 2004 Ik zet twee bestanden (23 en 66 mb) over op een stick van 256 Mb in windows 98. Bij het tweede zegt hij: geen plaats genoeg op de stick. Hè??? Ik naar verkenner en die zegt bij Eigenschappen: gebruikt: 183 Mb en vrij: 63 Mb. 183 gebruikt??? Maar er staat niets anders op dan dat eerste bestand ! En in verkenner staat gewoon als grootte van dat bestand 23 mb aangegeven. (en verder geen andere bestanden aangegeven - verborgen bestanden tonen staat aan) Steek ik de stick in xp, dan geeft hij de correcte grootte weer: gebruikt 23 Mb, vrij: 223 Mb Wat ging er in die 98 fout? Dan heb ik het bestand gewist, usb-stick is dus leeg (ook in verkenner, maar windows98 geeft nog 183 Mb gebruikt aan ! Ik formateer de stick opnieuw en nu zegt 98 dat ie leeg is. (via Eigenschappen) Vraag: wat ging er daarstraks fout? Waarom was 3/4 nog 'gebruikt'? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 13 december 2004 Auteur Delen Geplaatst: 13 december 2004 Het kan zijn dat de eerste format in NTFS was en de 2e in Fat 32 of FAT Win98 kan geen NTFS lezen Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 13 december 2004 Auteur Delen Geplaatst: 13 december 2004 Een usb-stick kan je (op dit ogenblik) alleen maar formateren in fat32: mijn xp met ntfs geeft ook alleen maar die mogelijkheid. Trouwens: moest het dat geweest zijn, dan had hij dat bestand toch ook niet kunnen lezen? De stick zou dan in 98 zelfs gewoon in verkenner niet te zien zijn geweest. Toch bedankt voor het meedenken. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen