anoniem Geplaatst: 7 december 2004 Delen Geplaatst: 7 december 2004 Afgelopen week kwam me moeder erachter, vraag me niet waarom ze er naar keek, dat mijn muis aan blijft staan wanneer ik de computer afsluit. Het gaan om een Logitech MX500 en ik gebruik zelf windows XP Professional Versie 2002 met SP 2 en alle andere updates geinstalleerd. Naar mijn idee bleef mijn muis vroeger niet aan staan wanneer ik mn pc afsloot. Ik heb al gekeken in mn bios of daar bij de power-management iets stond dat de pc aan kon gaan met de muis maar dit bleek uitgeschakeld te zijn. De muis is gewoon aangesloten via de poort voor een normale muis (geen usb, ben alleen effe de naam kwijt) Wie kan mij helpen, mvg Rainmaker Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 7 december 2004 Auteur Delen Geplaatst: 7 december 2004 Wat voor moederbord heb je? Waarschijnlijk zit er ergens een jumer met de naam keyboard power on of zoiets, of een andere met een "power" naampje. Als je die uit zet is het over, tenminste, bij mij was dat zo. Als je even het merk en type moederbord geeft zoek ik het op, maar het zal ook wel in de handleiding staan. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 7 december 2004 Auteur Delen Geplaatst: 7 december 2004 Daar zal ik nog even naar kijken, ik weet zo uit mn hoofd het merk niet het zou MSI kunnen zijn of een of andere Byte, maar kheb nog een handleiding ik meld het wel als ik het geprobeerd heb alvast bedankt. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 7 december 2004 Auteur Delen Geplaatst: 7 december 2004 Verrassing: niet alleen je muis blijft aan, maar je hele computer. Uitzetten is min of meer gelijk aan de standby stand van je tv. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 7 december 2004 Auteur Delen Geplaatst: 7 december 2004 Dat begrijp ik, maar hoe komt het dan dat een andere computer de muis wel uit gaat (ook een logitech alleen dan een simpelere optische) daarom we kijken nog wel even naar de handleiding. Kben nu alleen druk bezig een repetitieweek goed te maken. Hopelijk vanavond wel even tijd. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 8 december 2004 Auteur Delen Geplaatst: 8 december 2004 Ik heb in mn handleiding gekeken, weer veel leuke dingen tegengekomen maar niet de oplossing. Nu heb ik net ook een webcam geinstalleerd en die blijft ook aan staan (deze is usb). Even ter informatie moederbord: GigaByte GA-7N400EL ik denk dat dat genoeg info is, zoals ik al eerder zei Windows XP met SP2 erop. Wie o wie weet er een oplossing voor. Tis niet dat ik er zelf een probleem mee heb, maar mn moeder vind het zo irritant als ze 's avond naar boven loopt en ziet dat er licht brand. En tja, ze horen uit te kunnen dus dan gaan ze dat ook. Alvast bedankt, Rainmaker Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 8 december 2004 Auteur Delen Geplaatst: 8 december 2004 Nou, ik denk niet dat het door windows komt. Er staat in de handleiding ook niks over usb standby power? Dat heeft mijn bord namelijk per 2 usb poorten instelbaar met jumpers. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 9 december 2004 Auteur Delen Geplaatst: 9 december 2004 Een goede oplossing: koop een stekkerdoos met schakelaar, en sluit daar alle aparatuur op aan. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 9 december 2004 Auteur Delen Geplaatst: 9 december 2004 Gerben heel grappig maar dat is niet echt de oplossing. Hij hoort het gewoon te kunnen al mn andere pc's kunnen het ook dus waarom zou deze het niet kunnen. Schakelaar uit gaat niet altijd omdat WakeOnLan actief moet blijven. @Comp-Freak Ik heb gekeken naar dat usb verhaal, op de site van GigaByte staan de handleidingen in pdf formaat dus ik heb lopen zoeken naar alle keren dat er USB op stond. Maar helaas hier zat niets tussen over wat jij zei. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 9 december 2004 Auteur Delen Geplaatst: 9 december 2004 Het was niet grappig bedoeld. Wat je namelijk ook doet, er blijft gewoon spanning op de pc, en sommige randapparatuur staan. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 9 december 2004 Auteur Delen Geplaatst: 9 december 2004 Hoe kan je het dan verklaren dat bij de ene computer wel de logitech muis aan blijft staan (terwijl hij dat vroeger niet deed) en bij de andere computer de logitech muis niet aan blijft staan. Kvind het nogal vreemd Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 9 december 2004 Auteur Delen Geplaatst: 9 december 2004 Is die muis van je draadloos? En de andere muis waar je het niet mee kunt bedraad? Zo ja, dan is dat logisch; een draadloze muis (optische) heeft namelijk geen full-duplex verbinding met z'n ontvanger: hij zendt maar weet niet of er ontvangen wordt. Zodoende blijft een draadloze optische muis altijd aan staan, omdat het domme ding nou eenmaal niet weet of de PC uit staat... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 9 december 2004 Auteur Delen Geplaatst: 9 december 2004 Hij heeft een Logitech MX500 dat is er eentje met een draadje. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 9 december 2004 Auteur Delen Geplaatst: 9 december 2004 [quote:a5de5d86af="Maarten81"]Is die muis van je draadloos? En de andere muis waar je het niet mee kunt bedraad? Zo ja, dan is dat logisch; een draadloze muis (optische) heeft namelijk geen full-duplex verbinding met z'n ontvanger: hij zendt maar weet niet of er ontvangen wordt. Zodoende blijft een draadloze optische muis altijd aan staan, omdat het domme ding nou eenmaal niet weet of de PC uit staat...[/quote:a5de5d86af] Mijn goedkope draadloze optische muis van trust die gaat uit als er tien minuten niet mee wordt "gemuist".Dit scheelt aardig in het batterij verbruik. Mijn toch wat duurdere logitech muis die blijft ook gewoon aanstaan. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 9 december 2004 Auteur Delen Geplaatst: 9 december 2004 zoals tomvdlee inderdaad zegt ik heb een logitech Mx500 en die heeft gewoon een staartje. Net als de andere logitech. Ze zijn beide aangesloten op een PS/2 poort (ik ben eindelijk weer eens op de naam gekomen) en de Mx500 blijft licht geven en de ander niet. En dat terwijl de Mx500 het vroeger niet deed. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 9 december 2004 Auteur Delen Geplaatst: 9 december 2004 Als je er zeker van wilt zijn dat het niet SP2 is kun je het volgende doen; 1. Maak een Linux live cd (zoals slax) 2. Start de computer op met die Linux 3. Sluit de computer narmaal af met Linux 4. Kijk of je muisie nog werkt kijk ook es wat er gebeurt als je wake on lan uitzet. doe dit natuurlijk niet tegelijk :D Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen