Ga naar inhoud

DVD branden blijft op 92% haken...


Aanbevolen berichten

Ik ben een dvd'tje aan het branden, maar nu blijft hij op 92% haken... Nero is niet vastgelopen, want de teller loopt gewoon door... inmiddels 20 minuten... De dvd paste ook gewoon op het schijfje... Dus wat kan er nou aan de hand zijn ? Ik heb dit al 2 keer eerder gehad, maar toen bleef hij niet bij 92% haken, maar rond de 60 en 70... Het buffer niveau staat op 25%, zou dit er iets mee te maken kunnen hebben ? Ik heb een SONY DVD RW DRU 700A, en het zijn TDK+R schijfjes van 4.7GB, 4X, ik brand ze ook op 4 X ondanks dat de brander 8X ondersteund...
Link naar reactie
De info die je op je die dvd brandt staat op de hdd? Heb je misschien je hdd ff flink lopen belasten toen ie rond de 92% zat? Een programma openen of iets in die richting. Ik heb dat namelijk ook een keer gehad dat ik een dvd aan het branden was en toen ff flink me hdd liet ratelen omdat ik iets starte en toen bleef hij ook hangen.
Link naar reactie
ik heb 2 schijven in raid staan... en die dvd stond op D: terwijl al mijn windows en al me andere programma's op C: staan... :-/ ik had daarvoor ook al 3 dvd's gebrand... k had ruimte nodig, en het programma wat ik opende was volgens mij Internet Explorer. en misschien ook HomeSite+... maar dat kan het denk ik niet egt zijn, en voor dit soort dingen heeft de dvd brander toch een buffer of niet ?
Link naar reactie
[quote:3ba1ebe34b="Dot-cpu"]Ik ben een dvd'tje aan het branden, maar nu blijft hij op 92% haken... Nero is niet vastgelopen, want de teller loopt gewoon door... inmiddels 20 minuten... De dvd paste ook gewoon op het schijfje... Dus wat kan er nou aan de hand zijn ? Ik heb dit al 2 keer eerder gehad, maar toen bleef hij niet bij 92% haken, maar rond de 60 en 70... Het buffer niveau staat op 25%, zou dit er iets mee te maken kunnen hebben ? Ik heb een SONY DVD RW DRU 700A, en het zijn TDK+R schijfjes van 4.7GB, 4X, ik brand ze ook op 4 X ondanks dat de brander 8X ondersteund...[/quote:3ba1ebe34b] ik heb precies het zelfde probleem, een paar films die ik gewoon niet compleeet op het dvd´tje krijg. Ik heb hier nog geen duidelijke verklaaring voor gevonden.
Link naar reactie
[quote:f07c3ebdab="Dot-cpu"]maar hoe kan het dan dat de meeste dvd's wel lukken... als de dvd's niet compatible zouden zijn, zou toch geen een schijfje het moeten doen?[/quote:f07c3ebdab] Dat is het nu juist, je kan een lot kopen met 1 op 10 uitval. Volgende aankoop, zelfde merk zelfde type; 9 op 10 slecht. Heeft gewoon te maken met produktie tolerantie én gebruikte brander.
Link naar reactie
[quote:7ca960120a]TDK hééft problemen gehad met bepaalde media in combinatie met sommige branders. Probeer eens Fuji; betrouwbaar en niet te duur.[/quote:7ca960120a] Tot mijn spijt heb je het daar volledig mis ! TDK en FUJI maken zelf géén DVd schijfjes. Er zijn op de ganse wereld maar een tiental DVD-schijf fabrikanten, maar honderden merken DVd schijfjes... TDK en FUJI worden beiden gemaakt door schijffabrkant RICOH. Er zijn trouwens soft-Proggies om de fabrikant te achterhalen....
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...