anoniem Geplaatst: 22 november 2004 Delen Geplaatst: 22 november 2004 Hallo Op dit moment heb ik mijn internet op 1 pc via een adsl usb modem van zonnet via mx stream van kpn , de 2e pc gaat dus via deze het internet op Nu wil ik graag dit adsl modem vervangen voor een modem/router zodat beide pc's onafhankelijk van elkaar het internet op kunnen. Maar welke moet ik kiezen ? en Kan dan het usb modem aan de kant? Graag advies... alvast bedankt Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 23 november 2004 Auteur Delen Geplaatst: 23 november 2004 Misschien zwerft er ergens nog zo'n standaard Tomson 510 modem rond dat je gratis van iemand kan krijgen? Dan koop je een switch erbij en klaar is kees. Zo heb ik het gedaan omdat ik toch al zo'n modem had, werkt heel goed. Groot voordeel is ook dat het modem heel ergens anders staat als de switch. (bespaart kabel) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 25 november 2004 Auteur Delen Geplaatst: 25 november 2004 Kpn heeft ook multi modems, hier zitten meerdere poorten op. Je kunt dan de 2e pc gewoon rechtstreeks aansluiten op het modem. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 25 november 2004 Auteur Delen Geplaatst: 25 november 2004 Jammer dat je niet hebt aangegeven welk modem je hebt. Dat Thomson 510 modem, (ook bekend als SpeedTouch) is best een goed alternatief. Dit modem heeft nl. een ingebouwde router, ondanks het feit dat er maar 1 aanlsuiting aan zit. Zelf heb ik de 4 poortsuitvoering. Bijna identiek aan de 1 poorts, alleen ook een hub aan boord. Belangrijk is dus dat je modem tevens een router aan boord heeft. Zo niet, dan moet je een dusdanige investering maken dat de aanschaf van een meerpoortsmodem met router ineen het overwegen waard is. :wink: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 25 november 2004 Auteur Delen Geplaatst: 25 november 2004 Ik heb wel een speedtouch maar dan de usb versie en daar zit geen router in, heb al gekeken op zonnet en kan daar een multi pc modem/router kopen voor 59 euro excl verzend kosten. Is dit wat? een e-tech 1050 adsl modem/router? alvast bedankt Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen