anoniem Geplaatst: 21 november 2004 Delen Geplaatst: 21 november 2004 Hoi, mijn vriendin heeft een Sony PCG-GR370. Sind s een tijd krijgt ze opeen aanvallen van blauwe schermen en elke keer zijn de meldingen anders. Het is niet zo dat ze gelijk door kan gaan, want ze moet eerst opnieuw opstarten voor alles weer werkt. Weet iemand wat het probleem kan zijn? Ik heb al eens windows opnieuw geinstalleerd (schijf geformatteerd) en dat heeft niet geholpen. Verder updates en zo ook opgehaald, maar niks heeft geholpen. Blauwe scherm blijft gewoon terugkeren. Soms gaat het dagen goed en dan is het weer een paar keer raak. Waar kan het aan liggen? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 21 november 2004 Auteur Delen Geplaatst: 21 november 2004 Test het werkgeheugen eens met memtest. In de FAQ van moederborden enzo staat wel de download locatie. Je download dan een diskette creator. Daarna start je op van de diskette en laat je de test een uur of 3 lopen. Er moeten dan geen errors komen te staan in het lijstje. Zowel, dan is het geheugen slecht. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 21 november 2004 Auteur Delen Geplaatst: 21 november 2004 om te kijken wat er fout is ga ik er even vanuit dat je XP erop hebt gezet.. configuratiescherm -> admistrator tools-> event logger na dit geopent te hebben krijg je een hle lijst met text bestandje open ze en kijkt wat er gemeld wordt.. :wink: maar memtest werkt ook goed.. 8) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 21 november 2004 Auteur Delen Geplaatst: 21 november 2004 bedankt, ga het gelijk testen. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 24 november 2004 Auteur Delen Geplaatst: 24 november 2004 met memtest dus geen resultaat. Geeft namelijk geen fouten. Maar blauwe schermen blijven komen. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 24 november 2004 Auteur Delen Geplaatst: 24 november 2004 stond er ook niks in die logs?? :roll: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 25 november 2004 Auteur Delen Geplaatst: 25 november 2004 Inderdaan ff checken of er geen Disk errors in het logboek staan: Config. scherm - Systeembeheer - Logboeken - Systeem Er zou dan iets moeten staan van: Fout.......Disk.... Als er veel Disk fouten in staan, dan is er een goede kans dat de harde schijf stuk aan het gaan is. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 27 november 2004 Auteur Delen Geplaatst: 27 november 2004 Zal ik controleren. We denken ook dat het de harde schijf is, maar wisten niet hoe je dat kan checken. Bedankt. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 27 november 2004 Auteur Delen Geplaatst: 27 november 2004 Ik heb gekeken. Er staan verschillende errors, maar gelukkig geen Disk errors. Wel System errors, Application errors en zelfs cdrom errors. Ook MrxSmb errors. Iemand enig idee hoe ik erachter kom wat de problemen nou precies veroorzaken? Soms krijg ik dagen geen blauw scherm en opeens komen ze een paar keer op een dag. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen