anoniem Geplaatst: 16 november 2004 Delen Geplaatst: 16 november 2004 Ik heb de paralelle kabel van de LaserJet 3030 vervangen door een usb kabel. Deze (all-in-one)printer zit in een netwerk met twee xp computers en een win98 en is verbonden aan een van de xp's. De xp's werken gewoon met de printer via de usb kabel maar de win98 "ziet" de printer niet meer. Hoe zou dat kunnen? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 16 november 2004 Auteur Delen Geplaatst: 16 november 2004 Heb je minimaal Win98SE? Alleen vanaf deze versie wordt USB ondersteund, dit heb ik hier wel 'ns gelezen. Ik meen ook dat je een USB supplement kunt downloaden van de site van Micro$oft. Groetjes J.W. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 16 november 2004 Auteur Delen Geplaatst: 16 november 2004 Ik zal gaan kijken op de site van Microsoft Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 16 november 2004 Auteur Delen Geplaatst: 16 november 2004 neen, win 98 kan ook usb aan. je moet alleen de goede installatievolgorde aanhouden: eerst de software en het apparaat pas inpluggen als de software-installatie je dat vraagt te doen. komt die vraag niet, dan na installatie de pc uitzetten, apparaat inpluggen en weer opstarten. dan moet het goed gaan. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 16 november 2004 Auteur Delen Geplaatst: 16 november 2004 Dat is het probleem niet, de (gedeelde) printer zit aangesloten op een xp computer. Op de win98 computer moet hij dan geinstalleerd worden als netwerkprinter maar win98 "ziet" de printer niet zoals ik al eerder aangaf (Instellingen -> printers -> printer toevoegen -> netwerkprinter -> bladeren naar netwerkpad -> lukt niet, geen printer te zien). Ik kan wel de xp computer zien in het netwerk vanaf de win98, dus met de netwerkinstellingen is er niets mis. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen