anoniem Geplaatst: 16 november 2004 Delen Geplaatst: 16 november 2004 Ik heb twee HD's in mijn systeem. de tweede gebruik ik alleen om backups te maken. Deze wil ik eigenlijk uitgeschakeld hebben, te meer daar ik een kleine systeemkast heb en de temperaturen aan de hoge kant zijn daarbinnen. Hoe krijg ik het voor elkaar om gewoon te werken op de C-schijf en de D-schijf niet te laten draaien, behalve in het geval van het maken van een backup? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 16 november 2004 Auteur Delen Geplaatst: 16 november 2004 Dan zou je eigenlijk de D: schijf uit moeten bouwen en in een extern kastje moeten zetten. 'T is maar een ideetje :wink: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 16 november 2004 Auteur Delen Geplaatst: 16 november 2004 Dat kan natuurlijk. Vraag me toch af of er via het BIOS of anderszins een uitschakeling is te bereiken. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 16 november 2004 Auteur Delen Geplaatst: 16 november 2004 Je kan toch ook in apparaatbeheer bij de schijfstations bij de eigenschappen van de harde schijf komen? Hier staat toch een optie om het apparaat uit te schakelen? Of zit ik er nu naast? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 16 november 2004 Auteur Delen Geplaatst: 16 november 2004 als je de hdisk in het bios uit zet. dan moet je wel de stroom er af halen. anders heeft het geen nut. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 16 november 2004 Auteur Delen Geplaatst: 16 november 2004 lol, dan zou je een schakelaartje in de stroomdraad naar HDD 2 moeten plaatsen wat van buitenaf te bedienen is....lijkt me een externe bay toch een wat practischere oplossing Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 16 november 2004 Auteur Delen Geplaatst: 16 november 2004 Zal in apparaatbeheer de tweede schijf proberen uit te schakelen. Kijken of dat werkt. Dank voor de reakties. De meer hardwarematige oplossingen gaan mij een beetje te ver. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 16 november 2004 Auteur Delen Geplaatst: 16 november 2004 [quote:9b6301b86d="KAVD"]Zal in apparaatbeheer de tweede schijf proberen uit te schakelen. Kijken of dat werkt. Dank voor de reakties. De meer hardwarematige oplossingen gaan mij een beetje te ver.[/quote:9b6301b86d] dan kan je die hdisk wel laten staan . het heeft geen zin . de stroom blijft er gewoon opstaan Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 16 november 2004 Auteur Delen Geplaatst: 16 november 2004 Idd, of je hdd moet een stop signaal krijgen, wat ie bv. krijgt als de geheugendump bij een BSOD klaar is. Is daar geen programma voor? [Edit] Tis dus eigenlijk stand by zetten, dan stopt je schijf ook. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen