anoniem Geplaatst: 17 december 2004 Delen Geplaatst: 17 december 2004 Ben gewoon benieuwd of iemand dit kent / of het bestaat: Ik zou wel een harddisk aan m'n netwerk (routertje) willen hangen zonder dat er een hele pc omheen zit die vervolgens altijd aan moet staan om 3 pc's te bedienen. M.a.w. ik zoek een 'netwerk harddisk' (net zoals je netwerkprinters hebt). Iemand? Ervaringen en hoeveel € ? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 17 december 2004 Auteur Delen Geplaatst: 17 december 2004 Dat bestaat zeer zeker en dat heet dan Network Attached Storage. De prijzen liggen volgens mij buiten de 'standaard user' range; zulke oplossingen worden vaak in bedrijven gebruikt en dan gaat het bijv. over minimaal 0,5 TB als opslag. Je hebt dan een doos met meerdere HD's in bv. RAID-5. Reken uit wat bv 6 100GB schijven kosten en tel daar een paar honderd euro bij op. Dan zit je waarschijnlijk in de richting. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 17 december 2004 Auteur Delen Geplaatst: 17 december 2004 Je hebt ook draadloze HDD's die vallen qua prijs wel mee, je moet alleen wel een wireless netwerkje hebben Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 17 december 2004 Auteur Delen Geplaatst: 17 december 2004 Zoiets?: [url]http://www.linksys.com/HDD/[/url] Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 17 december 2004 Auteur Delen Geplaatst: 17 december 2004 Ah die oplossing van linksys ziet er wel fraai uit. Het lijkt echter alsof er alleen een HDD van Maxtor aan zou mogen hangen. Het lijkt me dat een ander merk USB HDD toch ook wel moet kunnen? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 17 december 2004 Auteur Delen Geplaatst: 17 december 2004 Je kan een willekeurig merk HD in een extern USB 2.0 kastje prakken en het werkt. Die One-Touch van Maxtor is alleen handig als je met één druk op een knop een backup wilt maken - voor toegang tot een vaste schijf vanuit het netwerk is het overkill. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen