Ga naar inhoud

Hardeschijf softwarematig kapot


Aanbevolen berichten

Mijn IBM schijf waar geen garantie meer opzit lijkt helemaal kapot te zijn. Deze schijf kent 2 partities De eerste partitie is zo goed als dood de 2de partitie werkt gewoon. Op de eerste partitie staan gegevens die ik graag wil redden, Als ik de schijf in de computer zet als 2de schijf dan remt hij het opstarten erg af, Scandisk, ook onder DOS, weigert. Fdisk geeft na een lange wachttijd te zien dat de 2de partitie FAT32 is, de eerste partitie geeft geen partitiesysteem aan. (moet ook FAT32 zijn) Soms als ik de computer start en de schijf wil aanspreken dan vraagt Windows of hij de schijf moet formateren. Ik denk als ik JA zeg dat hij het dan gewoon weer doet maar dan ben ik kwijt wat er op staat. Wie weet raad?
Link naar reactie
[quote:75b5c50f19="Falconetti"]Misschien werkt de trial versie van deze programma? = http://www.runtime.org/gdb.htm[/quote:75b5c50f19] Dank voor de antwoorden. Herinstallatie wilde niet, partitie is niet geformateerd moet Windows de partitie formateren? GETDATABACK, doet wel wat maar wil de zaak niet redden omdat het een TRAILversie betreft, jammer Hier dus een betaalde versie van gemaakt. De kapotte partitie is hij heel langzaam aan het afscannen. Loopt nu al 3 dagen en ik ben pas op 2% Dit gaat dus nog 150 dagen duren, ik hoop dat de scan ook nog een stukje tegenkomt waarbij er geen kapotte clusters zijn. Ik heb de scan eerst een goede partitie laten scannen, op de kapotte schijf, en dat ging probleemloos. Zelfs dingen die ik langgeleden al heb weggegooid waren er weer. Nu mijn hoofdpartitie nog. Groet Jack Marotick
Link naar reactie
Hi Jack, Sorry maar ik begrijp het niet echt. Is de 1ste partitie geformatteerd of niet? Formatteren kan ook met Windows maar normaal doe je dat met een boot – floppy. Volgens mij kan het programma Get Data Back, bestanden terug halen zelfs na formatteren. Ik denk wel dat formatteren en vervolgens gegevens terug halen een snellere optie is dan wachten 150 dagen. Maar goed dat moet je zelf beslissen. grtz Falco
Link naar reactie
[quote:cc371d24a3="Falconetti"]Is de 1ste partitie geformatteerd of niet? [/quote:cc371d24a3] De eerste partitie was de partitie waarmee ik opstartte. FAT 32 Windows ME Nadat ik Norton AV had verwijderd wilde hij opstarten van de andere partitie maar ja dat ging niet want daar kan niet van opgestart worden. Het bleek dat de formatering van de eerste partitie dermate beschadigt is dat de schijf zich niet meer laat inlezen. Ik kan hem niet openen, alsof de schijf nooit geformateerd is geweest. GETDATABACK stond vanmorgen, na ruim een week, op 5% af en toe vindt hij wat clusters die gemakkelijker uit te lezen zijn dus het gaat wat vlotter. Ik hoop dat de fouten aan het begin van de schijf staan. Zelf hed ik ook bedacht om de schijf gewoon weer te formateren en naderhand te kijken of de gegevens nog terug te lezen zijn. Ik wacht daar nog even mee. Groet Jack Marotick
Link naar reactie
Hoi Jack! Het is wel vreemd dat de partitie weg zou zijn na verwijderen van NAV. Welke versie van NAV zat erop en hoe heb je het verwijderd? Maar goed, heb je wel de CD van ME? En heb je wel een boot floppy? Als je geen boot floppy hebt dan download een hier en zet het op een floppy: http://www.bootdisk.com/bootdisk.htm Start op met de floppy en kies in het DOS scherm voor opstarten met CD ondersteuning. Let goed op welke letter wordt toegewezen aan je CD-ROM speler en voer daarna een Windows setup met de CD. Dus in feite je installeert Windows ME gewoon er overheen. Beschadigde bestanden worden gerepareerd en alle overige (documenten, liedjes, etc) blijft gewoon staan. Ik vroeg eerst hoe heb je NAV verwijdert omdat het is bekend dat bij verwijderen met bijv. RegSupreme, Windows ME niet meer opstart. Sommige “clean (poets)” programma’s verwijderen meer dat echt nodig is. groetjes Falco
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...