anoniem Geplaatst: 10 oktober 2004 Delen Geplaatst: 10 oktober 2004 mijn laptop heeft geen echte audio uitgang wel een uitgang voor een hoofddtelefoon ik wil echter het geluid(ivm een grote collectie mp3 materiaal) van mijn laptop naar mijn stereo installatie sturen. Is er een oplossing voor moet ik er iets tussenplaatsen ? graag een goed advies bedankt Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 10 oktober 2004 Auteur Delen Geplaatst: 10 oktober 2004 Meestal heeft je versterker een tulp ingang. (cinch) Dat zijn dan 2 ronde aansluitingen, een rode en een witte, vlak naast elkaar. Als je dan een mini jack (3,5 mm) naar tulpenstekker verloopkabel koopt kan je die aansluiten, dan moet het werken. [Edit] Dit bedoel ik: [img:d0661f5fe5]http://www1.nl.conrad.com/xl/3000_3999/3000/3090/3096/309648_BB_00_FB.EPS.jpg[/img:d0661f5fe5] Een kabel met deze aansluitingen. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 10 oktober 2004 Auteur Delen Geplaatst: 10 oktober 2004 Omdat je geen line out gebruikt is het wel zo dat je het volume nog kan regelen met de laptop. Je kunt dan het beste op het gehoor het volume zo instellen dat de versterker een goed ingangssignaal kriijgt. Als je hem te hard zet krijg je veel vervorming. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 11 oktober 2004 Auteur Delen Geplaatst: 11 oktober 2004 Klopt, begin altijd met een laag vermogen in te sturen. Als je geluk hebt dan schakelt je geluidskaart wel over naar line out, vaak detecteren ze dat automatisch en kan je dus toch de uitgang als line out gebruiken. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 13 oktober 2004 Auteur Delen Geplaatst: 13 oktober 2004 wat ook nog kan is een UV meter je weet wel dat die groene lichtjes en rode gaan dansen die er op aansluiten..(zit meestal in oude cassetedeks) laptop, kabeltje naar uv meter, lijn out naar versterker.. en zo kan je instellen wat het maximale is.. groetjes en suc6 Roytjah Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 14 oktober 2004 Auteur Delen Geplaatst: 14 oktober 2004 [quote:ec073260f5="roytjah"]wat ook nog kan is een UV meter je weet wel dat die groene lichtjes en rode gaan dansen die er op aansluiten..(zit meestal in oude cassetedeks) laptop, kabeltje naar uv meter, lijn out naar versterker.. en zo kan je instellen wat het maximale is.. groetjes en suc6 Roytjah[/quote:ec073260f5]Tis VU meter, niet UV, dat staat voor ultra-violet nl. Verder kan je dan idd kijken hoe hard/sterk je uitstuurd, alleen is het niet echt nodig in dit geval, je hoort vanzelf wel hoe het gaat. Ook hebben de meeste stereo's al een VU meter op hun schermpje. (dom genoeg wordt dit nog wel eens equalizer genoemd, maar das weer wat anders) Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen