Ga naar inhoud

Vraag over SCSI controller ADAPTEC 1542B


Aanbevolen berichten

Hallo allen, een vraag omtrent bovenstaande SCSI kaart, een van de laatste ISA kaarten van ADAPTEC. Wil hierop een disk aansluiten met grotte van meer dan 1 Gb, er wordt echter niet meer dan 1 Gb door de controller herkend. Kaart is voorzien van BIOS rev 420412-00 B. Heb inmiddels begrepen dat ooit een BIOS upgrade is geweest van de kaart zodat de kaart disks kan supporten > 1Gb, maar heb deze upgrade nog niet kunnen achterhalen. Heb ook begrepen dat BIOS versies vanaf versie 420418-00D > 1Gb supporten... Wie, o wie kan mij berichten over een vindplaats van de upgrade, of eventueel de upgrade verschaffen???? Thanx, WanKie
Link naar reactie
[quote:2e5fead68d="WanKie be"]Hallo allen, een vraag omtrent bovenstaande SCSI kaart, een van de laatste ISA kaarten van ADAPTEC. Wil hierop een disk aansluiten met grotte van meer dan 1 Gb, er wordt echter niet meer dan 1 Gb door de controller herkend. Kaart is voorzien van BIOS rev 420412-00 B. Heb inmiddels begrepen dat ooit een BIOS upgrade is geweest van de kaart zodat de kaart disks kan supporten > 1Gb, maar heb deze upgrade nog niet kunnen achterhalen. Heb ook begrepen dat BIOS versies vanaf versie 420418-00D > 1Gb supporten... Wie, o wie kan mij berichten over een vindplaats van de upgrade, of eventueel de upgrade verschaffen???? Thanx, WanKie[/quote:2e5fead68d] http://www.google.com/search?hl=nl&ie=UTF-8&q=adaptec+1542B&spell=1
Link naar reactie
Ik heb in het verleden ook wel gezocht. Dan praat ik over zeker 2 jaar geleden en vermoedelijk nog wel wat meer. Ik wil best eens gaan graven wat ik toen heb uitgepuzzeld. Ik heb toen de Bios niet aangepast, of dat was omdat ik niet aandurfde of omdat ik die niet heb kunnen vinden, dat weet ik niet meer. Ik heb vermoedelijk ook nog wel een modernere Adaptec ISA kaart liggen die dit probleem niet zal geven. Dat wordt voor mij wel zoeken dus dat kan nog wel een paar dagen duren.
Link naar reactie
Hallo Hans, Ik zou me vereerd voelen indien je nog wat info zou kunnen vinden omtrent de ADAPTEC 1542B kaart, het gaat me niet zo zeer om een vervangende ISA kaart, want dan zou ik bij voorkeur toch zowiezo een PCI exemplaar willen gaan toepassen, maar het is toch de aardigheid om eea met die kaart voor elkaar te krijgen..... Alvast bedankt voor je hulp, Wankie
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...