anoniem Geplaatst: 15 september 2004 Delen Geplaatst: 15 september 2004 Ik heb een nieuwe HD van Western Digital gekocht. Ik ben die nu bezig met volstoppen, maar heb al kunnen opmerken dat bij het uitzetten van de computer deze een vrij luide klik laat horen. Mijn vorige HD's deden dat ook allemaal in meer of mindere mate, maar nooit zo luid dat je aandacht erdoor werd getrokken. Is dit een typisch kenmerk van Western Digital HD's of bepaalde types van WD (het is een Caviar 1600JB SE MB 160 GB - 8.9ms/8192K/7200RPM - U-ATA100)? Zijn er bezitters van zo'n HD die hetzelfde hebben kunnen opmerken? Overigens zijn er geen problemen mee en maakt hij bijzonder weinig lawaai. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 15 september 2004 Auteur Delen Geplaatst: 15 september 2004 Heb 3WD's thuis en die maken dat geluid niet, dus mij lijkt dat niet echt gezond. Maakt hij dat alleen bij het opstarten of ook soms tussendoor? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 15 september 2004 Auteur Delen Geplaatst: 15 september 2004 [quote:c384be9039="Boerke87"]Heb 3WD's thuis en die maken dat geluid niet, dus mij lijkt dat niet echt gezond. Maakt hij dat alleen bij het opstarten of ook soms tussendoor?[/quote:c384be9039] Alleen bij het uitzetten van de computer. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 15 september 2004 Auteur Delen Geplaatst: 15 september 2004 Gevonden op de site van WD: "Normal drive sounds include: Whining noise during drive spin-up Occasional clicks during data access Hard clicks during a head park operation (shutdown or sleep mode)" Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 15 september 2004 Auteur Delen Geplaatst: 15 september 2004 Dan is er niks aan de hand. :wink: Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen