anoniem Geplaatst: 13 september 2004 Delen Geplaatst: 13 september 2004 :D Ik raak er moeilijk uit. Weet er iemand een goede digitale camera met een goede prijs kwalitiet verhouding. Gewoon gebruik als hobby. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 13 september 2004 Auteur Delen Geplaatst: 13 september 2004 Wat zijn je eisen en wat mag ie kosten? Vergeet niet de accessoires als geheugenkaart, batterijlader + oplaadbare batterijen en beschermtasje mee te rekenen. Canon en Nikon zijn de toppers, maar Olympus, Minolta en Sony hebben ook goede camera's voor een redelijke prijs. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 13 september 2004 Auteur Delen Geplaatst: 13 september 2004 :-? is er een mogelijkheid rond de 250 euro. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 13 september 2004 Auteur Delen Geplaatst: 13 september 2004 Nikon Coolpix 3100 http://www.tweakers.net/pricewatch/55628?Landfilter=Benelux 256MB Compact Flash (Kingston) http://www.tweakers.net/pricewatch/24989?Landfilter=Benelux Batterijen met lader niet nodig, zit een oplaadbare accu bij. Hou je nog wat geld over voor een beschermtasje (zou ik wel doen, want zo'n display is gevoelig voor krassen). Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 13 september 2004 Auteur Delen Geplaatst: 13 september 2004 Ik ben ook tevreden met onze Canon POwershot A75. IN mei kostte die 250 euro d8 ik, dus nu is hij vast een stuk goedkoper. Hij heeft erg veel opties. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 13 september 2004 Auteur Delen Geplaatst: 13 september 2004 Ik heb een Nikon Coolpix, en die bevalt uitstekend. Canon powershot is overigens ook een erg goede camera. Let er inderdaad op (qua prijs) dat je die grotere compact flash kaart ook zult willen hebben. Die dingen zijn niet echt goedkoop. (Met een standaard kaartje van 8 of 16 mb doe je niet veel). Vraag anders voor je verjaardag of zo een grotere kaart en reserve batterijen, maar bezuinig niet op de camera. Een tasje erbij is inderdaad zeer prettig, maar dat kun je dan weer mooi aan "de goede Sint" vragen. :) Bewaar de camera maar zolang in de doos, en als je hem meeneemt, doe je hem zolang in een ander klein en stevig tasje. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 13 september 2004 Auteur Delen Geplaatst: 13 september 2004 Canon : afhankelijk van je budget A70, A75, A80, A85. Zoals een medeforummer zei : je kan van alles handmatig instellen of op auto laten. Zijn schoonmoeder kon op stand auto in 3 minuten mooie digi fotos maken. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 13 september 2004 Auteur Delen Geplaatst: 13 september 2004 Ik heb zelf sinds kort een Nikon Coolpix 885 (3.2 MP, 3x optisch, 4x digitaal) overgekocht van een vriend van me. Echt een mooi ding voor die prijsklasse camera. Tegenwoordig pak je natuurlijk een geavanceerder model voor die prijs. Ik heb de Coolpix 5200 wel geprobeerd en dat was ook een heel mooi apparaat. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 13 september 2004 Auteur Delen Geplaatst: 13 september 2004 :D allemaal heel erg bedankt voor de goede raad. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 13 september 2004 Auteur Delen Geplaatst: 13 september 2004 Graag gedaan. 8) Al wat besloten? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 13 september 2004 Auteur Delen Geplaatst: 13 september 2004 [quote:dc17533fb4="Obi-wan-kenobi"]Graag gedaan. 8) Al wat besloten?[/quote:dc17533fb4] :D Canon powershot A75, by the way, je hoort sommige mensen (kennissen van mij) zeggen dat je voor een 4 of 5 mega pix. moet gaan? Wat is hier van aan? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 13 september 2004 Auteur Delen Geplaatst: 13 september 2004 Meer pixels is prettig voor scherpe vergrotingen. Bij afdrukken boven de 20x30cm wordt bij 3 megapixel foto's de kwaliteit zichtbaar minder. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 13 september 2004 Auteur Delen Geplaatst: 13 september 2004 8) ok thanx, is toch niet echt de bedoeling om vergrotingen te maken. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 13 september 2004 Auteur Delen Geplaatst: 13 september 2004 En een 3-megapixel camera van goede kwaliteit maakt nog altijd betere foto's dan een 5-megapixel camera van middelmatige kwaliteit. Met een budget van 250 euro gewoon gaan voor een 3-megapixel Canon of Nikon (met min. 3x optische zoom, want digitale zoom gaat ook ten koste van de scherpte). Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 13 september 2004 Auteur Delen Geplaatst: 13 september 2004 :D dat zullen we ingedachten houden thanx obi, "may the force be with you" Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 14 september 2004 Auteur Delen Geplaatst: 14 september 2004 ricoh caplio G4 Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 14 september 2004 Auteur Delen Geplaatst: 14 september 2004 [quote:772b2344fe="Kjiratsiekoedel"] ricoh caplio G4 [/quote:772b2344fe] Zonder een suggestie meteen af te kraken: Ricoh staat nu niet echt bekend om z'n solide behuizingen. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 14 september 2004 Auteur Delen Geplaatst: 14 september 2004 Ik snap niet dat mensen iets anders kiezen Canon, ik wil geen reclame maken ofzo, maar deze camera's komen bij onderzoeken ALTIJD als beste uit de test. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 14 september 2004 Auteur Delen Geplaatst: 14 september 2004 [quote:f0b3a2a534="Vunce"] Ik snap niet dat mensen iets anders kiezen Canon, ik wil geen reclame maken ofzo, maar deze camera's komen bij onderzoeken ALTIJD als beste uit de test. [/quote:f0b3a2a534] Nee hoor, Nikon en Sony komen ook als beste uit de verschillende testen. Hangt er een beetje vanaf hoe testers de camera's categoriseren qua prijs en mogelijkheden. Sanyo is ook een topper in de budgetklasse, helaas echter slecht leverbaar in NL. Als je toevallig in het verre oosten bent (Singapore of zo), zou ik zeker zo'n Sanyo oppikken voor weinig. :wink: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 14 september 2004 Auteur Delen Geplaatst: 14 september 2004 De SONY DSC p93 Super toestel. 5 megapixels kost rond de € 250 Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen