anoniem Geplaatst: 4 september 2004 Delen Geplaatst: 4 september 2004 Van het ene op het andere moment loopt nu ineens mijn readbuffer van Nero 6 steeds leeg en daardoor ook het bufferlevel en duurt het branden dus langer. Ik dacht aanvankelijk dat mijn brander Sony DRU 500 kaduuk was en heb toen een nieuwe gekocht en nu een dual brander van Philips. Maar wat schetst mijn verbazing, deze heeft er ook last van. Ik heb vervolgens de swapfile vergroot en op een andere disk gezet maar ook dit helpt niet. Ik werk met XP pro SP1. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 4 september 2004 Auteur Delen Geplaatst: 4 september 2004 heb je al de allerlaatste versie van nero 6... bv (6.3.xx)... hopelijk wordt het met de updates opgelost!! Su6 Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 4 september 2004 Auteur Delen Geplaatst: 4 september 2004 Ik heb de laatste updates. En, zoals ik al zei, het gebeurde van het ene op het andere moment en kan het niet liggen aan eventuele updates. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 4 september 2004 Auteur Delen Geplaatst: 4 september 2004 Controleer in de device manager bij de hardware eens of de DMA functie aanstaat op de ide controller waar de brander op aangesloten is ? <EDIT> en als het goed is maakt nero automatisch een logbestand aan, misschien staat daar iets extra' in!! </EDIT> Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 4 september 2004 Auteur Delen Geplaatst: 4 september 2004 Ik heb bij apparaatbeheer gekeken in XP bij de DVD-spelers maar kan DMA even niet vinden, help even naar de goede weg? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 4 september 2004 Auteur Delen Geplaatst: 4 september 2004 sorry, was nie device manager maar system information :$ (accessoires-> system tools -> system info) , ga naar hardware resources en check de status van DMA!! Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 4 september 2004 Auteur Delen Geplaatst: 4 september 2004 daar staat bij mij: kanaal 2 standaard diskette controller kanaal 3 ECP printerpoort (LPT1) kanaal 4 Controller voor directe geheugentoegang En wat nu, de DVD-brander staat daar dus niet bij!! Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 4 september 2004 Auteur Delen Geplaatst: 4 september 2004 ga naar device manager, open de properties van de primary IDE channel (onder + van IDE ATA/ATAPI controllers) ga naar tabblad advanced settings, en zorg dat voor DEVICE 0, de Transfer Mode op het volgende staat: selection is set to DMA if available. Doe voor DEVICE 1 hetzelfde Probeer het nu nog eens!! Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 4 september 2004 Auteur Delen Geplaatst: 4 september 2004 Het wordt misschien vervelend maar ik ben dus bij Systeeminfo, daar zie ik hardwarebronnen en dan zie ik het volgende: Conflicten/Delen DMA Geforceerde hardware I/O IRQ's geheugen en verder niets!! en bij dat DMA zag ik dus die kanaalnummers maar geavanceerd enz... niets van dat alles Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 4 september 2004 Auteur Delen Geplaatst: 4 september 2004 Doe nu maar wat dijki zegt ! Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 4 september 2004 Auteur Delen Geplaatst: 4 september 2004 rechtmuisknop deze computer, eigenschappen tabblad hardware en dan device manager (in ned=...??) dan mijn voorgaande bericht proberen...! Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 5 september 2004 Auteur Delen Geplaatst: 5 september 2004 Misschien een mogelijke oorzaak: versnippering van je data op de harde schijf ? Had er ook last met het branden van een iso-bestand die halverwege begon te haperen en de buffer continue van 98 naar 0 % ging en ik dacht nochtans dat dit bij een groot iso-bestand de kans minimaal schijnt te zijn. Bleek dat het bestand volledig versnipperd lag over de gehele partitie. Na defragmentatie was het probleem als sneeuw voor de zon verdwenen. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 5 september 2004 Auteur Delen Geplaatst: 5 september 2004 zucht, je moet ervan uitgaan dat de gemiddelde pc-gebruiker een NEDERLANDSE distributie heeft van Windows. Dus begin niet met engelse termen te smijten als TS het niet helemaal begrijpt, dijkie_Dijkie. Deze Computer, rechtermuisknop Eigenschappen > Hardware > Apparaatbeheer > IDE/ATA ATAPI-controllers > Dklikken op Primair IDE-kanaal > Geavanceerde instellingen. Bij overdrachtmodus moet staan 'DMA, indien beschikbaar' Hetzelfde doe jevoor 'Secundair IDE-kanaal'. Succes Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen