anoniem Geplaatst: 2 september 2004 Delen Geplaatst: 2 september 2004 ik wil graag vanaf een andere computer een opdracht kunnen geven om een dvd te branden op een computer in mijn netwerk. Ik heb de brander al gedeelt maar hij herkent hem op de andere computers niet als een brander maar gewoon als HD.. Heeft iemand een oplossing??? bvd Jos Kikkert Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 2 september 2004 Auteur Delen Geplaatst: 2 september 2004 Ik kan me voorstellen dat je t brandprogramma dan ook op je eigen PC moet instaleren en dan eens kijken of een remote brander opgespoord kan worden,maar ik heb t nog nooit in werking gezien. Ik kan thuis wel een in een andere PC geplaatste Cdspeler zien en daar data afhalen. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 3 september 2004 Auteur Delen Geplaatst: 3 september 2004 Ja ik kan de dvd-brander wel benaderen maar over het netwerk ziet hij het gewoon als map. Ik wil dus graag dat hij hem ziet als dvd-brander zodat ik heb ook over het netwerk als brander kan gebruiken. Ook gaan in diverse programma's dan meer opties open omdat je een dvd-brander hebt. dit wil ik dus graag... iemand een oplossing???? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 3 september 2004 Auteur Delen Geplaatst: 3 september 2004 Kortweg, nee, dat kan niet. Je kan wel de bestanden delen die je wilt branden en dan vanaf de pc die de brander heeft de bestanden branden. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 3 september 2004 Auteur Delen Geplaatst: 3 september 2004 je zou van de brander een virtuele harde schijf kunnen maken op je pc. de brander krijgt dan bv driveletter Q. start je brandprogramma op, en laat het schrijven naar Q. moet geen probleem zijn zover ik weet. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 4 september 2004 Auteur Delen Geplaatst: 4 september 2004 kan je niet via het netwerk het brandprogramma openen, en dan de brander aanspreken?? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 4 september 2004 Auteur Delen Geplaatst: 4 september 2004 Ik vrees dat dit niet zal gaan: Zelfs als je bestanden van over het netwerk wilt branden op de lokale DVD-brander, zal Nero eerst alle bestanden cachen naar de lokale harde schijf, voor het geval de netwerkverbinding plotseling onderbroken zou worden. Wat wel kan is de DVD+R(W) te formatteren en dan met packet writing ernaar toe te scrhijven over het netwerk zoals een gewone harde schijf/enorm grote floppy drive. De meeste brandprogramma's zoals Nero ondersteunen UDF packet writing. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 4 september 2004 Auteur Delen Geplaatst: 4 september 2004 Normaliter kan het niet, echter ik meen dat nero iets had. Check effe op hun homepage, ik dacxht dat het iets was als NeroNet Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 5 september 2004 Auteur Delen Geplaatst: 5 september 2004 [quote:40698597f1="Dilbert"]je zou van de brander een virtuele harde schijf kunnen maken op je pc. de brander krijgt dan bv driveletter Q. start je brandprogramma op, en laat het schrijven naar Q. moet geen probleem zijn zover ik weet.[/quote:40698597f1] Hoe maak ik zo'n virtuele harde schijf dan??? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 5 september 2004 Auteur Delen Geplaatst: 5 september 2004 (Win XP) Deze Computer > Extra > Netwerkverbinding maken - Bladeren en gedeelde dvd-brander selecteren - stationsletter selecteren - voltooien Zorg wel dat: - de pc waar de dvd-brander in zit, je alle schrijfrechten gegeven heeft Note: OS van de pc waar de dvd-brander in zit, maakt niet uit. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 23 september 2004 Auteur Delen Geplaatst: 23 september 2004 Wat je kunt doen is een programma als PCanywhere of Remote Administrator gebruiken om de brander vanaf een afstand te bedienen. De ene computer is dan host, de andere client. Dan krijg je de desktop van de remote computer op je scherm (als een terminal) en kun je die gewoon bedienen. Zelf gebruik ik Remote Administrator (goedkoper en eenvoudiger dan PCanywhere) om een tweede computer zo op afstand te bedienen. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 25 september 2004 Auteur Delen Geplaatst: 25 september 2004 Maar het kost wel allebei geld, en ik kan me voorstellen dat Jkikkert geen 250 euro over heeft om via het netwerk een dvd te branden Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 25 september 2004 Auteur Delen Geplaatst: 25 september 2004 Remote administrator http://www.radmin.com/ kost $35. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 25 september 2004 Auteur Delen Geplaatst: 25 september 2004 Waarom dan niet Win VNC, is bovendien gratis ! Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 26 september 2004 Auteur Delen Geplaatst: 26 september 2004 Ja, als dat goed werkt is hiermee het probleem goedkoop opgelost. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen