anoniem Geplaatst: 30 augustus 2004 Delen Geplaatst: 30 augustus 2004 Ik heb een aantal keren al meegemaakt dat sommige pc's geen CD-RW schijfjes kunnen lezen. Deze keer heb ik een CD-RW gekregen die op mijn (nieuwe) pc met branders wel gelezen wordt maar op een PI 166mhz (zonder branders) niet. Deze cdrom-speler is een Toshiba XM-6102B. Destijds als zeer goed uit een test. Heeft iemand enig idee waardoor dit veroorzaakt wordt en is het softwarematig op te lossen? Nieuwe firmware voor deze speler is er niet. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 30 augustus 2004 Auteur Delen Geplaatst: 30 augustus 2004 Oude cd-rom spelers hebben vaak nou eenmaal niet de mogelijkheid om cd-r's en/of cd-rw's te lezen. Is gewoon niks aan te doen. Dan zul je de cd-rom speler moeten vervangen. Ik heb dat ook ooit moeten doen voor iemand. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 30 augustus 2004 Auteur Delen Geplaatst: 30 augustus 2004 Nou dat lijkt me kort en krachtig he? (Ik heb echter in een ander forum gelezen dat 'het lezen op zich' hetzelfde verloopt bij een cd-r als bij een cd-rw. Maar dat zal dan wel niet helemaal kloppen.) Als dit het enige antwoord is dan lijkt mij de oplossing ook simpel. Bedankt voor de snelle reactie! Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 30 augustus 2004 Auteur Delen Geplaatst: 30 augustus 2004 Het reflektie vermogen van een CD-RW, bedraagt slechts 30% van een gewone CD. De gevoeligheid van oudere lezers is te laag om CD-RW te kunnen lezen. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 30 augustus 2004 Auteur Delen Geplaatst: 30 augustus 2004 [quote:33cde03175="xj"]Deze keer heb ik een CD-RW gekregen die op mijn (nieuwe) pc met branders wel gelezen wordt maar op een PI 166mhz (zonder branders) niet. Deze cdrom-speler is een Toshiba XM-6102B. [/quote:33cde03175] Heb je dit gecontroleerd met infotool? http://www.nero.com/en/631940826989307.html Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 30 augustus 2004 Auteur Delen Geplaatst: 30 augustus 2004 [/quote] Heb je dit gecontroleerd met infotool? http://www.nero.com/en/631940826989307.html[/quote] Nog niet geprobeerd maar lijkt wel heel interessant (ik wist nog niet van deze mogelijkheid). Ik ga eerst nog even een andere cd-rompspeler plaatsen die ik hier nog heb liggen. Mocht dit ook niet lukken dan probeer ik ook Infotool nog even. Bedankt voor de reacties ! Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen