anoniem Geplaatst: 10 augustus 2004 Delen Geplaatst: 10 augustus 2004 Mijn PC start steeds opnieuw op, maar in zeer onregelmatige intervallen. Soms gaat het uren goed maar dan ineens springt hij naar zwart en start vazelf opnieuw op. Soms gaat het in 10 minuten 2 keer achter elkaar om vervolgens het weer uren goed te doen. Volgens een kennis kan het een defecte geheugenbank zijn. Ik heb al bij Microsft een geheugen test programma gedownload en uitgevoerd maar na ongeveer een uur 11 tests te hebben uitgevoerd bleek alles in orde. Wel kwam na het uitvoeren van de test het probleem bijna 2 dagen niet voor. Maar helaas is het weer begonnen. Is er een beter programma voor geheugen tests? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 10 augustus 2004 Auteur Delen Geplaatst: 10 augustus 2004 Ik weet niet welke je geprobeerd hebt, maar misschien heb je wat aan memtest: http://www.memtest86.com Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 10 augustus 2004 Auteur Delen Geplaatst: 10 augustus 2004 Het zou ook heel goed kunnen dat je voeding het niet trekt , hoeveel watt heb jeerin zitten? en dan bedoel ik ook de bijbehorende amperes, die staan op je voeding. En dan natuurlijk welke hardware? misschien een videokaart met externe voeding aansluiting? zoals de 9700/9800 radeons? deze trekken namelijk aardig wat stroom op de 12 v lijn. Misschien iets om toch maar even naar te kijken. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 10 augustus 2004 Auteur Delen Geplaatst: 10 augustus 2004 Ik kom er net achter dat mijn processor 1,2 mhz is geworden ipv 1,6. Volgens mijn leverancier zal er iets mis zijn met het moederbord. Ik heb hem zojuist bij de td afgeleverd. Ik laat wel weten wat het was. Allemaal bedankt Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 10 augustus 2004 Auteur Delen Geplaatst: 10 augustus 2004 [quote:ace761e884="jgbteg"]Ik kom er net achter dat mijn processor 1,2 mhz is geworden ipv 1,6. Volgens mijn leverancier zal er iets mis zijn met het moederbord. Ik heb hem zojuist bij de td afgeleverd. Ik laat wel weten wat het was. Allemaal bedankt[/quote:ace761e884] Ja, als je processor opeens 1,2 is geworden kun je dat gewoon weer veranderen in het BIOS van je moederbord. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 10 augustus 2004 Auteur Delen Geplaatst: 10 augustus 2004 Dat weet ik wel, maar waarom is dat gebeurt? Ik heb het niet gedaan. En er zit nog garantie op dus laat de bouwer van de pc het maar uitzoeken Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 10 augustus 2004 Auteur Delen Geplaatst: 10 augustus 2004 't Zou kunnen dat je BIOS veiligheidshalve teruggeschakeld is op een lagere kloksnelheid. Bv wanneer een belangrijk component defect is. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 10 augustus 2004 Auteur Delen Geplaatst: 10 augustus 2004 of te heet is? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 10 augustus 2004 Auteur Delen Geplaatst: 10 augustus 2004 Yep. ASUS heeft bv die functie. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 10 augustus 2004 Auteur Delen Geplaatst: 10 augustus 2004 Ik weet niet of je Windows XP draai maar het kan ook hier aan liggen. Start->Configuratie->Systeem->Geavanceerd->Opstart Herstelinstellingen daarvan instellingen->bij systeemfouten staat er ergens "De computer automatisch opnieuw opstarten" uitvinken. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 10 augustus 2004 Auteur Delen Geplaatst: 10 augustus 2004 Dat had ik al uitgevinkt in windows xp. Het is een gigabyte moederbord met een dubbele bios lijkt me sterk dat allebei de biosen een probleem hebben. De temperatuur van de processor kwam niet boven de 58 c en het moederbord op 34 c. Ik denk inderdaad dat het moederbord of het geheugen kuren hebben. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 10 augustus 2004 Auteur Delen Geplaatst: 10 augustus 2004 Test je geheugen met memtest86. http://www.memtest.org/ Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 10 augustus 2004 Auteur Delen Geplaatst: 10 augustus 2004 [quote:a2ffabe40a="=Rieske="]Test je geheugen met memtest86. http://www.memtest.org/[/quote:a2ffabe40a][quote:a2ffabe40a="sdh"]Ik weet niet welke je geprobeerd hebt, maar misschien heb je wat aan memtest: http://www.memtest86.com[/quote:a2ffabe40a] Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 10 augustus 2004 Auteur Delen Geplaatst: 10 augustus 2004 Excuses. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 17 augustus 2004 Auteur Delen Geplaatst: 17 augustus 2004 Zoals belooft zou ik melden wat het probleem was. De voeding was instabiel en is vervangen. Alles loopt nu prima. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen