anoniem Geplaatst: 3 augustus 2004 Delen Geplaatst: 3 augustus 2004 Misschien wat onnozel, maar ik vroeg me af of je een rewritable cd of dvd altijd opnieuw kunt wissen/beschrijven of kun je door een bepaalde instelling het treffen dat de rewritable veranderd in een niet meer verder te veranderen schijf. En zo ja, wat is dan die instelling Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 4 augustus 2004 Auteur Delen Geplaatst: 4 augustus 2004 soms als je te veel data wegzet kan hij niet meer worden gewist maar dat is meer "slopen" dan wissen. sind kort zijn er echter ook eenmalig te beschrijven cd's die zijn welk tegen overschrijvenbeveiligd en kosten ook nog eens minder, elke goede winkel heeft deze tegenwoordig op voorraad.... :o Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 4 augustus 2004 Auteur Delen Geplaatst: 4 augustus 2004 Je kunt niet altijd door blijven gaan met het schrijven- en wissen van een cd/dvd-rw.. Op den duur is ie 'af' en kun je er nix meer op of af halen.. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 4 augustus 2004 Auteur Delen Geplaatst: 4 augustus 2004 Dat er ook eenmalig te beschrijven cd/dvd 's zijn weet ik natuurlijk. De vraag is, of je doordat je zelf een verkeerde instelling in je brandsoftware doet, je de herschrjfbaarheid van een cd/of dvd opheft. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 4 augustus 2004 Auteur Delen Geplaatst: 4 augustus 2004 Ik heb 2 cd-rw's die zich nog wel laten wissen maar niet meer beschrijven na ± een tiental keren beschreven te zijn. 1 van TDK en 1 van HP. Ik vind die levensduur nogal kort in vergelijking met wat er met veel poeha werd verkondigd toe de RW's op de markt kwamen, nl 'ze kunnen ongeveer 1000 maal herschreven worden'. Er is niets zo mooi als marketing, dan kunt ge uw fantasie voor werkelijkheid nemen, en wordt ge nog betaald om er op los te liegen. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 4 augustus 2004 Auteur Delen Geplaatst: 4 augustus 2004 Een voorziene mogelijkheid tot blokkering van de herschrijfbaarheid van cd-rw's en dvd-rw's is mij nog nooit 'ter ore' gekomen. Ik durf te beweren dat die mogelijkheid niet bestaat....... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 4 augustus 2004 Auteur Delen Geplaatst: 4 augustus 2004 Er staat nergens dat er een blokkering van welke aard dan ook zou zijn. De branprogramma's geven gewoon aan dat de cd 'niet goed is', en stoppen met de brandprocedure. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen