anoniem Geplaatst: 21 juli 2004 Delen Geplaatst: 21 juli 2004 Ik heb in mijn computer een wat oudere harde schijf zitten van 20 GB. Deze gebruik ik voor het maken van backups. Het grootste deel van de tijd heb ik 'm dus niet nodig. Omdat ie wel geluid produceert vroeg ik mij af of het mogelijk is deze schijf vanuit Windows XP in een pauzestand (dus stil) te zetten. Net zoals dat in power management kan voor alle schijven indien je de computer een bepaalde ijd niet gebruikt. Is mogelijk en zo ja, hoe? En hoe zet ik de schijft weer 'aan'? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 21 juli 2004 Auteur Delen Geplaatst: 21 juli 2004 Ik denk niet dat dat zo kan. Je kunt natuurlijk wel als je zeker weet dat je hem niet nodig hebt ff de voedingstekker van die harddisk afhalen, zodat ie gewoon niet aangaat. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 21 juli 2004 Auteur Delen Geplaatst: 21 juli 2004 Dat met de voedingsstekker doe ik nu al. Werkt prima alhoewel omslachtig. Hoop op een Windows oplossing. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 21 juli 2004 Auteur Delen Geplaatst: 21 juli 2004 Ik ben bang dat dat niet kan, maar 100% zeker weet ik dat niet. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 21 juli 2004 Auteur Delen Geplaatst: 21 juli 2004 [quote:07bccefb8c="Amorax"]Dat met de voedingsstekker doe ik nu al. Werkt prima alhoewel omslachtig. Hoop op een Windows oplossing.[/quote:07bccefb8c] als je er een schakelaartje er tussen zet ? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 21 juli 2004 Auteur Delen Geplaatst: 21 juli 2004 [quote:f51c315d44="Amorax"]Ik heb in mijn computer een wat oudere harde schijf zitten van 20 GB. Deze gebruik ik voor het maken van backups. Het grootste deel van de tijd heb ik 'm dus niet nodig. Omdat ie wel geluid produceert vroeg ik mij af of het mogelijk is deze schijf vanuit Windows XP in een pauzestand (dus stil) te zetten. Net zoals dat in power management kan voor alle schijven indien je de computer een bepaalde ijd niet gebruikt. Is mogelijk en zo ja, hoe? En hoe zet ik de schijft weer 'aan'?[/quote:f51c315d44] Dit kan volgens mij alleen met SCSI-schijven en dan nog dmv een jumpersetting. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 21 juli 2004 Auteur Delen Geplaatst: 21 juli 2004 [quote:b122d20928="Amorax"]Ik heb in mijn computer een wat oudere harde schijf zitten van 20 GB. Deze gebruik ik voor het maken van backups. Het grootste deel van de tijd heb ik 'm dus niet nodig. Omdat ie wel geluid produceert vroeg ik mij af of het mogelijk is deze schijf vanuit Windows XP in een pauzestand (dus stil) te zetten. Net zoals dat in power management kan voor alle schijven indien je de computer een bepaalde ijd niet gebruikt. Is mogelijk en zo ja, hoe? En hoe zet ik de schijft weer 'aan'?[/quote:b122d20928] Wat wellicht een oplossing is: PLaats 'm in een slede! Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 21 juli 2004 Auteur Delen Geplaatst: 21 juli 2004 [quote:be162255f8="boge94"][quote:be162255f8="Amorax"]Ik heb in mijn computer een wat oudere harde schijf zitten van 20 GB. Deze gebruik ik voor het maken van backups. Het grootste deel van de tijd heb ik 'm dus niet nodig. Omdat ie wel geluid produceert vroeg ik mij af of het mogelijk is deze schijf vanuit Windows XP in een pauzestand (dus stil) te zetten. Net zoals dat in power management kan voor alle schijven indien je de computer een bepaalde ijd niet gebruikt. Is mogelijk en zo ja, hoe? En hoe zet ik de schijft weer 'aan'?[/quote:be162255f8] Wat wellicht een oplossing is: PLaats 'm in een slede![/quote:be162255f8] En dan? Ik vind een scahkelaartje beter, gewoon snoertjes verbijnden, gaatje boren in je frontje, en erinzetten. Let erop dat gewone schijven _niet_ hot-swappable zoals S-ATA zijn. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 22 juli 2004 Auteur Delen Geplaatst: 22 juli 2004 Let wel op!! Een HD en zeker een oudere HD gaat het niet leuk vinden als je zomaar, met een schakelaartje oid, de power gaat onderbreken. Je moet dat wel zeker zijn dat er geen activiteit op de schijf plaats vind. Is dit wel het geval en de HD is plots zijn stroom kwijt kan dat nare gevolgen hebben ... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 24 juli 2004 Auteur Delen Geplaatst: 24 juli 2004 in een nummer uit 2001 van de CT staat precies wat je wilt, nooit zomaar met een schakelaar de voeding onderbreken.... of gewoon even een IDE naar USB connector halen kan hij er aan en eraf.. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 24 juli 2004 Auteur Delen Geplaatst: 24 juli 2004 Ja, wat Double_V zegt! Een harde schijf heeft een zogenaamde "Landing Zone", dat wil zeggen dat als je bijvoorbeeld de computer uitzet de lees- en schrijfkoppen naar een plaats op de schijf worden gedirigeerd waar ze gen schade kunnen veroorzaken of oplopen. Als je zomaar de spanning van de schijf onderbreekt dan kunnen de koppen op een plek terecht komen die daar niet voor bedoeld is en dat kan schade opleveren. Het zal naar aanleiding van het verhaal van Interficior duidelijk zijn dat deze opmerking niet geldt voor zogenaamde "Hot swappable" schijven. Groetjes Jan Willem Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen