anoniem Geplaatst: 13 juli 2004 Delen Geplaatst: 13 juli 2004 Hallo heren, ik heb geen idee welk moederbord of bios dit ding heeft. Ik heb een p2 met matrox video kaartje erin. als ik deze bak opstart - krijg ik 2 beeps en daarna 8 beeps en verder wil hij niks meer doen. nu hebik op het internet even gezocht - en het dichtste bij de oplossing kwam ik met de phoenix bios versies omdat deze error 2 - 4 - 4 64K memory failure Bad memory nu leek mij een ram error: dus heb ik de 3 dims eruit gehaalt en 1 voor 1 in dimmslot 1 gedaan om te kijken of deze wilde booten. ik heb overigens ook video kaart verandert. niks dus :( heeft er iemand nog een idee wat dit kan zijn? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 13 juli 2004 Auteur Delen Geplaatst: 13 juli 2004 Je moet eerst weten wat voor een mobo je hebt. Zoek gewoon op de getallen/cijfers die op de chipsets zitten. (north en southbridge) en socket type. Als je je mobo dan hebt gevonden, kun je ook achterkomen wat voor een bios er inzit. ps. Kan het zijn dat ze alle drie aan bagger zijn? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 13 juli 2004 Auteur Delen Geplaatst: 13 juli 2004 Maak de kast open en kijk of je kunt ontdekken wat merk, type en revisie van het moederbord zijn. Met behulp van deze gegevens kun je beter achterhalen wat de bios-melding exact inhoud, door b.v. een handleiding voor dat moederbord op de kop te tikken en die te raadplegen. Pak het verder systematisch aan: test bijvoorbeeld eerst de voeding, dan de processor op een ander (goed) moederbord, dan de processor en het onderhevige moederbord, dan moederbord, processor en geheugen enz. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 13 juli 2004 Auteur Delen Geplaatst: 13 juli 2004 aida 32 downloaden bij moederbord staan al je gegevens inclusief link naar fabrikant van je moederbord Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 13 juli 2004 Auteur Delen Geplaatst: 13 juli 2004 1. Everest is het vervolg van aida, dus beter 2. Zijn pc wil niet opstarten, dan werkt aida ook wat moeilijker :wink: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 13 juli 2004 Auteur Delen Geplaatst: 13 juli 2004 [quote:a5f6d82994="Comp-Freak"]1. Everest is het vervolg van aida, dus beter 2. Zijn pc wil niet opstarten, dan werkt aida ook wat moeilijker :wink:[/quote:a5f6d82994]je hebt gelijk niet goed gelezen :oops: Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen