anoniem Geplaatst: 13 juli 2004 Delen Geplaatst: 13 juli 2004 Onlangs was mijn dvd brander kapot en die heb ik bij plextor laten repareren. Razendsnel had ik hem weer terug en deze heb ik weer in mijn XP Pro machine gezet Toen gebeurden er rare dingen. Eerst wilde de pc niet meer opstarten; alleen van discette deed ie nog wat. Van harde schijf wilde hij niet opstarten. IK heb in de opstart bios gekeken en zag dat hij alleen van discette wilde optarten, want de harde schijf stond niet als 2e mogelijkheid (meer) genoemd. Nadat ik de harde schijf wel als 2e opstarter genoemd had, startte de pc netjes op. Ik kreeg echter weer een foutmelding, nl dat ie gee andere devices zag IN mijn appartuuroverzicht van windows staan echter geen foutmeldingen Wel zag in in opstartbios dat mijn primary ide master een schijf is en dat mijn primary slave mijn 2e harde schijf is (en dat is ook goed) Opvallend vond ik dat mijn sec ide master en slave alletwee op not detected staan en hier hadden mijn dvd speler en dvd brander moeten staan (denk ik) Wie weet wat ik waar moet veranderen en hoe dit gebeurd kan zijn Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 13 juli 2004 Auteur Delen Geplaatst: 13 juli 2004 Ik denk dat de master/slave settings van de ide-devices op je secundaire controller niet goed staan, loop van alle ide-devices deze settings even na. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 13 juli 2004 Auteur Delen Geplaatst: 13 juli 2004 ik heb dit nog nooit gedaan; kun je me zeggen waarop ik moet letten en wat ik evt moet veranderen Ik kan er trouwens vanavond pas naar kijken, dus misschien kom ik dan nog met vragen Kunnen er ook nog andere dingen veranderd zijn in die opstartbios Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 13 juli 2004 Auteur Delen Geplaatst: 13 juli 2004 Ik zou het probleem niet in je bios zoeken. Achterop ieder ide-device zie je een aantal jumpers, op iedere ide-controller kunnen max. 2 devices, 1 daarvan dient master te zijn, de ander dient slave te zijn. Vaak heb je ook een CS (Cable Select), maar in geval van problemen zou ik dat vermijden. Voor optische devices op de secundaire controller maakt het niet uit welke master of slave is, zolang ieder device maar apart is. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 13 juli 2004 Auteur Delen Geplaatst: 13 juli 2004 bedankt ik ga het proberen Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 14 juli 2004 Auteur Delen Geplaatst: 14 juli 2004 het lag inderdaad aan die k. schakelaar; bedankt Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen