anoniem Geplaatst: 11 juli 2004 Delen Geplaatst: 11 juli 2004 Ik heb een vraag, eerder een vraag waar meer collega's van de klm catering last van hebben. Ik zelf niet. Vele van mijn collega's draaien windows xp. Bij deze collega's herstart de pc op de gekste momenten. Bij de een doet hij het zodra hij zijn cd speler aanspreekt in de verkenner. Bij de ander tijdens het spelen van een spelletje. Er is er een die het krijgt tijdens het virusscannen. het beeld gaat dus op zwart en de computer herstart iederekeer. Kan iemand vertellen wat het kan zijn? Zou het te maken hebben met windows xp i.c.m. service pack 1 ? Ik draai geen service pak en heb ook geen probleem. Alle collega's maken gebruik van Norton Antivirus of Mcafee antivirus. Please help, u maakt daar een grote groep collega's blij mee. ze zullen er voor zorgen dat u op uw volgende klm vlucht een heerlijk plateau eten krijgt. Met vriendelijke groet Remko Bok. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 11 juli 2004 Auteur Delen Geplaatst: 11 juli 2004 kijk in de logboeken (systeembeerheer) wat voor fout er aaangegeven wordt. Post die hier. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 11 juli 2004 Auteur Delen Geplaatst: 11 juli 2004 het kan een voeging probleem zijn Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 11 juli 2004 Auteur Delen Geplaatst: 11 juli 2004 Ik vlieg nooit. Gaat er nog een melding aan vooraf? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 11 juli 2004 Auteur Delen Geplaatst: 11 juli 2004 Er "was" een RPC-VIRUS in omloop, die je PC spontaan deed rebooten. Microsoft had daar een patch voor geschreven en aangezien je geen SP's draait en mogelijk geen andere updates ..... zou het weleens daaraan kunnen liggen. Betreft het blastervirus, update KB823980 Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 12 juli 2004 Auteur Delen Geplaatst: 12 juli 2004 Zoals [quote:4a139be21f="AswinW"]Er "was" een RPC-VIRUS in omloop, die je PC spontaan deed rebooten. en meer[/quote:4a139be21f] Dat "was" is dus een goeie :D Is je virusscanner up to date zou het niet moeten kunnen. Op zowel site van symentec (norton) en die van McAfee en windows staat hoe je van het kreng af kunt. Voor andere wetenswaardigheden zie eventueel http://www.google.nl/search?hl=nl&ie=UTF-8&q=blaster+virus&btnG=Zoeken&lr=lang_nl Voor XP is deze dacht ik redelijk goed omschreven http://users.pandora.be/christ.craeye/blaster/Blaster.htm Blijkt het iets anders dan een virus te zijn ook dan is het zo wie zo toch verstandig window en virusscanner up to date te houden. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 12 juli 2004 Auteur Delen Geplaatst: 12 juli 2004 Anders alle systemen rigoreus aanpakken belangrijke documenten en bestanden backuppen, en dan gewoon stuk voor stuk formatteren en Windows er opnieuw opzetten, zijn ze meteen weer snel. Spontaan rebooten kan erg veel oorzaken hebben, zoals met de CD-Rom aanspreken, kan een driverprobleem zijn, een rotte ide kabel, cdrom kapot, hardwareconflict, of een voedingsprobleem (stroomgebruik wordt te hoog door opspinnen CDrom) Je zult dus per PC een uitgebreide omschrijving moeten maken, -gebruikte hardware (de zogeheten specs) -sinds wanneer het probleem -wat vlak voor probleem gebeurd kwa hardware of software installatie -wat al geprobeerd om tot een oplossing te komen -wanneer PRECIES treedt het probleem op (dus welke spellen, en welke software, hij kan bijv met een 3dkaart probleem geen 3d games, maar wel patience om maar wat te noemen.) Het is veel werk, maar dan kun je beter een indruk krijgen van waar het probleem vermoedelijk ligt, dit is meer tasten in het duister :wink: Grtz Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 12 juli 2004 Auteur Delen Geplaatst: 12 juli 2004 Wat een onzin die format c: suggestie zonder meer info te hebben gekregen. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 14 juli 2004 Auteur Delen Geplaatst: 14 juli 2004 Als je in het control panel onder systeem, geavanceerd, opstart en herstelinstellingen het vinkje weghaald voor "automatisch opstart" dan zal de PC bij een fout niet automatisch opnieuw starten voor je een toets of zo indrukt. Dan heb je kans om iets te zien. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen