Ga naar inhoud

Is mijn hd nog te redden?

Aanbevolen berichten

Ik had 2 werkende schijven, maar beiden waren vol. Heb ik er 1 bijgehaald ter vervanging van de oude slave. De oude master blijft master voor het gemak (behoud van os). Dit is een 4 gig bigfoot die tot nu toe probleemloos werkte in een nieuw systeem. Maar nu kan ik helemaal niet meer van de master opstarten. Hij wordt slechts SOMS herkend in de bios/tijdens het opstarten en ALS die wordt herkend brandt het status lampje op de schijf zelf, MAAR na de melding "verifying DMI pool data" is het lampje uit en wordt de schijf niet meer herkend en vraagtie om een bootable schijf. Inmiddels heb ik de oude master als slave gezet en op de nieuwe schijf xp gezet maar het probleem blijft dat de schijf slechts soms wordt herkend, maar nooit verder dan "verifying pool data" komt (dus ook niet wordt herkend in xp). Is de schijf gecrasht? Valt er nog wat te redden? Mijn hartelijk dank alvast, Arjan
Link naar reactie
Bedankt voor je tip. Helaas werkt het niet :(. Als ik de schijf heb aangesloten blijft de melding "Verifying DMI pool data" trouwens wel een minuut in beeld, alsof hij de schijf aan het zoeken is ofzo. Heb ik 'm niet of een andere schijf aangesloten dan gaattie gelijk door met het opstarten van het os.
Link naar reactie
Ik denk niet dat ik je echt verder help, maar vermeld eens even op een rijtje: Welke bios je op welke pc hebt zitten [pc's als compac e.d. hebben wel eens wat "eigenaardigheden" qua instelling op schijf weggeschreven] Vermeld ook instelling van de HD's in de bios (CMOS setup) Welke andere schijf heb je nog meer dan die 4 gig bigfoot en waar hangen ze aan [welke ide/primair of secondair] Geef eventueel op wat er aan instellingen staat in systeembeheer > apparaten > schijfstations > eigenschappen. Ik denk dat met die gegevens de experts (waartoe ik niet behoor :cry: ) je wel verder kunnen helpen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...