Ga naar inhoud

nieuwe geluidskaart


Aanbevolen berichten

heeft iemand ervaring met de [color=red:85ddaf2158]Terratec Aureon 5.1 Fun[/color:85ddaf2158] of de [color=red:85ddaf2158]Creative Audigy Sound Blaster 2[/color:85ddaf2158]??? Ik wil namelijk een surround sound geluidskaart kopen (5.1/6.1), alleen ik kan niet kiezen tuisse de volgende twee :lol: op de verpakkingen van de twee kaarten staat het volgend eover de aansluitmogelijkheden: [code:1:85ddaf2158]Creative 1x mic input mini-phone mono 3.5 mm 1x audio SPDIF output 1x audio line-in stereo mini-phone 3.5 mm 1x audio line-out (center/subwoofer/rear-center) mini-phone stereo 3.5 mm 1x audio line-out (rear) mini-phone stereo 3.5 mm 1x serial IEEE 1394 FireWire - 6 pin FireWire 1x audio TAD 4 pin MPC 1x audio SPDIF input - 2 pin digital audio 2x audio line-in - 4 pin MPC 1x audio line-out mini-phone 3.5 mm 1x gameport / MIDI generic - 15 pin D-Sub (DB-15)[/code:1:85ddaf2158] van Terratec weet ik alleen dat er twee optische aansluitingen op zitten (In+Out) en dat er 5 jackplugs (3.5 mm) in kunnen. ik wil een paar dingen weten. --> heeft de Creative-kaart optische aansluitingen??? --> wat is MPC en TAD??? --> wat is SPDIF 2 pin digital audio??? --> is er een groot kwaliteits verschil in deze twee kaarten???* *terratec is namelijk maar €60,= en creative wel €140,= (afgeleid van weliswaar enigszins gedateerde bronnen, misschien dat de creative al wat goedkoper is geworden) alvast bedaknt vor de moeite :wink:
Link naar reactie
[quote:1dbe4b13c4="handbalroels"]kijk is op www.alternate.nl daar zijn de prijzen altijd heel up to date en niet egt verschrikkelijk hoog dus als je een beetje een richtlijn wil hebben moet je daar ff kijken[/quote:1dbe4b13c4] dit komt pas van pas als de TS een paar test's gelezen heeft . en dan zijn keus heeft gemaakt welke kaart hij wil hebben .
Link naar reactie
  • 2 weken later...
ik heb ff gezocht en ik zie allerlei klachten over de audigy 2 namelijk dt hij het dus gewoon niet doet vanaf de installatie al. iedereen zeurt over het moeilijk installeren van de kaart (softwarematig neem ik aan). eer zijn ook mensen die zeggen dat zelfs op de doos staat dat je WinXP SP1a nodig hebt en dat dat bij hun de problemen oploste of dat ze niet eens ontstonden. over de terratec vond ik niets. ik wacht nog even voordat ik een nieuwe soundcard koop (eerst ff aan de poen komen / prijzen dalen) ik zie nu de terratec aureon 5.1 fun voor €40 (optic in/out) en de creative audigy 2 voor €80 (firewire, coax out) (en de creative audigy 2 ZS voor € 90) (firewire, coax out) nu vraag ik me echt af WAAROM die terratec nou ZO goedkoop is!
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...