anoniem Geplaatst: 9 juli 2004 Delen Geplaatst: 9 juli 2004 Ik wil vanaf de harde schijf een film naar DVD+RW kopiëren. Deze Philips DVD zou in veschillende opname-modi gebrand kunnen worden, namelijk: High Quality 60 min - Standard Play 120 min - Long Play 180 min Extended Play 240 min enz. Voorts vermeldt de DVD dat er 120 min video op kunnen in Extended Play. Maar wanneer ik genoemde film - die maar 90 min duurt - wil branden met DVD Decrypter 3.2.3.0 geeft het programma toch aan dat de data niet op de DVD passen. Wat is hiervan de oorzaak en welke de oplossing? (Wanneer ik probeer te branden met Nero krijg ik ingewikkelde meldingen waaronder dat ik in UDF moet branden. Maar dat wil ik hier voorlopig even buiten beschouwing laten.) Graag zou ik ook willen weten hoe te moeten handelen om in een bepaalde modus te branden. Brander: Plextor PX708A. Software: DVD Decrypter 3.2.3.0. Software: Nero 5.5.1.0.45. Besturing: Windows XP. Alvast bedankt. Ben. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 9 juli 2004 Auteur Delen Geplaatst: 9 juli 2004 Je moet de verwarring mogelijk vermijden: een dvd+rw (er staat op: 4,7 GB (gigabyte)) kan deze hoeveelheid gegevens bevatten. Hoeveel speel minuten video dit in de praktijk oplevert is afhankelijk van de zogeheten bitrate: aantal bits dat per seconde gebruikt wordt voor de video en het geluid. Deze bitrate is bijna geheel vrij in de digitale-video wereld: video-cd heeft een vaste waarde hiervoor, maar bijvoorbeeld bij het veel voorkomende DivX film-formaat is enorme variatie mogelijk. Je kunt dus baserend op het bovenstaande en uitgaande van een speelduur van 90 minuten niet stellen dat zo'n film op een dvd past: dit is afhankelijk van de gebruikte bitrate (voor video en audio samen). De oplossing is zelf uitrekenen naar welke bitrate (voor audio en video samen en apart) de film van 90 minuten moet worden omgerekend om, mogelijk precies, op de dvd te passen. Wil je je houden aan de modi 'High Quality', 'Standard Play' enz. dan zul je moeten achterhalen welke bitrate (voor video en audio apart en samen) hierbij gebruikt wordt. Met de mpeg-encoder TMPGEnc van www.pegasys-inc.com , bijvoorbeeld, kun je exact instellen naar welke bitrate's (voor video en audio) een video moet worden omgerekend. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 9 juli 2004 Auteur Delen Geplaatst: 9 juli 2004 Ik vind bijv. DVDshrink ideaal om te kopieren en te rippen. Prima om grotere DVD's op 4,7 gb te zetten. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 11 juli 2004 Auteur Delen Geplaatst: 11 juli 2004 Bedankt Jaap, Ik heb nu wat meer inzicht in de - toch wel ingewikkelde - materie gekregen. Bedankt Aswin, DVD-Shrink blijkt een prima programma te zijn. Ben. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen