anoniem Geplaatst: 8 juli 2004 Delen Geplaatst: 8 juli 2004 ik heb een hardeschijf (Fujitsu MPB3064AT) van 6.4GB maar hij wordt door het bios als 2.1GB herkend. volgens mij zijn dat de limited drive capacity instllingen maar de schijf is wel degelijk gewoon als master ingesteld zonder andere stations op de zelfde IDE-controller! als ik handmatig het aantal sectoren, heads, en clusters instel in het bios werkt hij wel als 6.4GB en kan ik ook het hele oppervlak formatteren. ik ben er alleen toch niet helemaal gerust op.. :-? is het mogelijk om bij een hardeschijf de firmware te updaten o.i.d.? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 8 juli 2004 Auteur Delen Geplaatst: 8 juli 2004 Ik begrijp nog niet helemaal goed wat het probleem is. Je hebt handmatig de boel ingesteld en hij wordt vervolgens volledig herkend en je kan het volledige oppervlak formatteren. Ik neem aan dat ie in Windows dan ook volledig wordt herkend? Wat is het probleem dan? Zelf heb ik nog nooit gehoord van firmware upgrades voor harde schijven. Je kan wel kijken voor een BIOS update die er misschien voor zorgt dat hij automatisch grotere harde schijven (volledig) herkend. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 8 juli 2004 Auteur Delen Geplaatst: 8 juli 2004 ik had hem eigenlijk bedoeld voor in een systeempje dat ik ga verkopen en dan heb ik toch liever dat hij automatisch goed wordt herkend om problemen te voorkomen.. :) het bios is up-to-date. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 8 juli 2004 Auteur Delen Geplaatst: 8 juli 2004 Ok, nu begrijp ik het. Maar je hoeft toch maar eenmalig dat in te stellen in de BIOS of niet? Je kan dat dan toch doen voordat je hem meegeeft aan de koper? Je kan er eventueel een instructie bij doen over hoe hij/zij dat zelf zou kunnen doen mocht het eventueel een keer nodig zijn. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen