Ga naar inhoud

harde schijf wordt verkeerd herkend

Aanbevolen berichten

ik heb een hardeschijf (Fujitsu MPB3064AT) van 6.4GB maar hij wordt door het bios als 2.1GB herkend. volgens mij zijn dat de limited drive capacity instllingen maar de schijf is wel degelijk gewoon als master ingesteld zonder andere stations op de zelfde IDE-controller! als ik handmatig het aantal sectoren, heads, en clusters instel in het bios werkt hij wel als 6.4GB en kan ik ook het hele oppervlak formatteren. ik ben er alleen toch niet helemaal gerust op.. :-? is het mogelijk om bij een hardeschijf de firmware te updaten o.i.d.?
Link naar reactie
Ik begrijp nog niet helemaal goed wat het probleem is. Je hebt handmatig de boel ingesteld en hij wordt vervolgens volledig herkend en je kan het volledige oppervlak formatteren. Ik neem aan dat ie in Windows dan ook volledig wordt herkend? Wat is het probleem dan? Zelf heb ik nog nooit gehoord van firmware upgrades voor harde schijven. Je kan wel kijken voor een BIOS update die er misschien voor zorgt dat hij automatisch grotere harde schijven (volledig) herkend.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Populaire leden

Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

• Leden

Geen leden om te tonen

• Nieuwe aanmaken...