anoniem Geplaatst: 8 juli 2004 Delen Geplaatst: 8 juli 2004 Scanner HP Scanjet 6300C geïnstalleerd. Aansluiting via USB. Gebruik Windows XP Pro. Na aanklikken van scanner-icoon op bureelblad krijg ik steeds de mededeling: "Sorry, scanner kon niet worden geïnitialiseerd. (Scanner werd niet gevonden)". Kan iemand mij, een leek, raad geven a.u.b.? Dank Georges Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 8 juli 2004 Auteur Delen Geplaatst: 8 juli 2004 Hoe heb je hem geinstalleerd? Officieel hoor je eerst de drivers te installeren, herstarten en daarna de scanner aan te sluiten. Mocht je het niet op deze manier hebben geprobeerd, verwijder dan alle software die je hebt geïnstalleerd met de scanner en hertstart je PC. Probeer het vervolgens op bovenstaande manier. Kijk ook even of je iets ziet in apparaatbeheer van de scanner, een uitroepteken bijvoorbeeld. Daar kom je door met de rechter muisknop op Deze computer te gaan staan en te kiezen voor Hardware - Apparaatbeheer. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 8 juli 2004 Auteur Delen Geplaatst: 8 juli 2004 Bij mijn weten is dit een bekend probleem bij diverse HP scanners. Heb hier een 6200c, en die doet het ook. Gewoon nog een keer proberen, dan doet ie het meestal wel. Ligt waarschijnlijk niet aan de driver, en ook niet aan usb. Op de HP site staan ook firmware updates, wellicht dat die helpen. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 9 juli 2004 Auteur Delen Geplaatst: 9 juli 2004 Heb alles uitgeprobeerd, zover ik weet. Dus ook andere manieren van installeren, zoals hierboven werd aangeraden. Brengt geen soelaas. Steeds hetzelfde resultaat: scanner wordt niet gevonden. Ben eens gaan kijken op een HP-forum. Het schijnt inderdaad een probleem te zijn dat reeds lang aansleept, en waarvoor geen passende oplossing wordt aangereikt. Fraai van HP... Wordt dit een wegwerpscanner? Waarschijnlijk... Hoewel niet nieuw is het toch evengoed jammer. Evengoed bedankt voor de inspanningen. Of ziet er iemand nog een lichtje?... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 9 juli 2004 Auteur Delen Geplaatst: 9 juli 2004 http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/setupCategory? Toch maar een poging. Hier staan mogelijk wat andere opties bij, o.a. compabiliteitsproblemen en USB patches. Niet geschoten, altijd mis! :roll: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 11 juli 2004 Auteur Delen Geplaatst: 11 juli 2004 Tja het gaat met diverse pc's fout. Herinstallaties, hardware er uit mag allemaal niet baten. een vriend van mij heeft een splinternieuwe hp pavilion dus die zal toch niet stuk zijn? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 11 juli 2004 Auteur Delen Geplaatst: 11 juli 2004 Heb hetzelfde probleem gehad met de HP Scanjet 6200C. Die heeft bij mij nooit lekker gelopen met USB aansluiting. Toen er een USB Hub in een andere poort kwam, was Leiden pas goed in last en kreeg ik dezelfde mededeling als jij nu hebt. Heb hierover ook gemaild met HP, kreeg uitgebreid antwoord met oplossing erbij, en mijn buurman was zo vriendelijk om me te helpen. (Er moesten dingen in het register gewijzigd worden). Nu bleek achteraf dat de scanner toch kapot was. (Volgens mijn buurman). Heb nu dus de HP Scanjet 4670 gekocht. Mooie vormgeving, lekker snel en maakt mooie scans. En doet het goed naast de aanwezige Hub. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 11 juli 2004 Auteur Delen Geplaatst: 11 juli 2004 uninstal de hp software ook uit het register. start dan weer de pc op . je scanner moet wel zonder stroom en ook de usb kabel moet ook uit de pc zijn. installeer dan weer de software. hang dan de scanner aan de pc en dan de stroom er op . Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen