Ga naar inhoud

computer sluit zich telkens af

Aanbevolen berichten

Een kennis van mij heeft een computer die zich telkens afsluit. In eerste instantie dacht ik dat ik te maken had met het Sasser virus, maar het schijnt een hardwareprobleem te zijn. Ik heb de computer helemaal opnieuw geïnstalleerd (de harddisk geformateerd maar niet opnieuw gepartitioneerd). Tijdens het installeren heeft de computer zich ook weer een keer afgesloten. Daarna heeft hij zich wel goed geïnstalleerd. Mijn kennis geeft aan, dat de computer zich nog steeds afsluit, de ene keer na een half uurtje computeren, de andere keer na 2 minuten computeren. Ik denk dat het een hardwarreprobleem kan zijn, maar weet niet waar ik eerst moet zoeken. Heeft iemand dit probleem al een keer meegemaakt???
Link naar reactie
Je geeft aan dat dit zelfs gebeurt na een format en tijdens een nieuwe installatie, dan kan het bijna niet anders een hardwareprobleem zijn. Het zou kunnen dat het geheugen niet goed (meer) functioneert. Test het geheugen in ieder geval met Memtest86. Dat is te vinden op http://www.memtest.org/ Dit programma maakt een bootable diskette en test het geheugen uitvoerig op fouten, het kan lang duren maar na afloop weet je of het geheugen wel of niet goed functioneert. Wanneer het niet aan het geheugen blijkt te liggen kun je alle niet direct nodige hardware verwijderen en kijken of het probleem dan wegblijft. Je kan dan steeds na een tijdje de hardwareonderdelen één voor één toevoegen en zo proberen te achterhalen waar het aan ligt. Suc6
Link naar reactie
lijkt mij de voeding. probeer een andere voeding op alleen het moederbord+geheugen+cpu(&fan)+video. voer dan memtest uit (dan draait'ie lekker lang). kijk ook even in het bios (en/of het boekje bij het moederbord) of het zichzelf uitschakeld als de cpu boven een bepaalde temperatuur komt of als je cpu-fan niet genoeg toeren maakt. je kunt ook [url=http://www.coolmon.org/]coolmon[/url] installeren als je XP draait om dingen als temp. en fanspeed in de gaten te houden. succes!
Link naar reactie
tja, alle oplossingen kunnen inderdaad oorzaak zijn - geheugen probleem (testen, of ff omwisselen) - voeding ( ff proberen met andere voeding ) - moederbord ( heb zelf ook zo een probleem gehad, er lag een baan onderbroken op het moederbord en naargelang ze kontakt had of niet , resette de pc) dus uittesten is de boodschap! als je een goede band hebt met je hardwareleverancier, kan hij je wel uit de nood helpen om te testen! :lol:
Link naar reactie
dit probleem heb ik ook met mijn pc na een heletijd ben ik erachter gekomen dat het lag aan de CPU die werd namelijk te warm als die zo'n 50 graden is sluit de pc af. oke wat ik nu heb gedaan is een extra ventilator in mijn pc gezet en nu doet die het prima 8) ik hoop dat u wat aan deze informatitie had, JoJo 8)
Link naar reactie
Ik had dit probleem ook, de ene keer na een half uur en de andere keer al na twee minuten. Dit ging later over in altijd bij het opstarten en herinstallatie van Windows verrichte ook geen wonderen. Pas toen ik mijn scanner nodig had en deze als nood-oplossing aansloot op mijn laptop en deze ging dus ook dezelfde kuren vertonen was ik er dus achter dat mijn scanner het probleem veroorzaakte. Wat ik dus hiermee wil zeggen is sluit niets uit en verwijder dus eerst alle extra hardware die je niet direct nodig hebt (geluidskaart, printer, scanner, modem, netwerkkaart) en probeer het dan opnieuw voordat je aan het moederbord, geheugen en CPU gaat rommelen. Succes ermee.
Link naar reactie
Het ziet er naar uit dat ik de oplossing voor DIT probleem heb gevonden :D. Nadat ik het geheugen getest heb, verwisseld heb met een andere module, de vga kaart omgewisseld heb, kwam ik op het lumineuse idee om de netwerkkaart te verwijderen. Vervolgens heeft de pc al een hele dag zonder problemen gedraaid. Bedankt voor de tips, daar heb ik in ieder geval veel aan gehad. Wilhelm :D :wink:
Link naar reactie
Dit probleem is er al enkele maanden en met name bij pc's van Medion (via Aldi) en Targa (via Lidl). Microsoft On Line Crash-analyse zegt dat de oorzaak zit in een (stuur)programma van NEC, genaamd SMART VISION. Vervolgens komt er een link om een update te downloaden, maar je lomt terecht op een Japanse site met alleen maar Japanse tekst. (http://121ware.com/support/pc/winxp/aftersp1.htm#afsp012). NIET leesbaar das. Medion zegt het probleem niet te kennen, maar zoekend op Ineternet met "Smart Vision" als argument, zul je zien dat met name in Duitsland dit probleem veel voorkomt. Navragen bij NEC helpt niet, daar wordt er alleen maar om gelachen en je wordt naar Medion verwezen. Die zegt het probleem niet te kennen, waarmee het cirkeltje rond is. Ook ik heb het probleem erg vaak en ben ervan overtuigd dat het in de TV-kaart zit. Warmte-probleem kan het volgens mij niet zijn, want het komt ook voor vlak na het aanzetten van de pc. Ik ben dus ook erg geïnteresseerd in een oplossing. Wim Paalvast
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...