anoniem Geplaatst: 1 juli 2004 Delen Geplaatst: 1 juli 2004 Ik heb een slave hdd, en ik wil er een dos/win9x mbr in hebben, zoals je krijgt met fdisk/mbr. Alleen, fdisk gaat er automatisch vanuit dat je de master schijf bedoelt. :roll: Hoe krijg ik het voor elkaar dat fdisk de tweede schijf pakt (zeg maar hdb) ? Of zijn er andere mogelijkheden om een windows mbr te schrijven... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 1 juli 2004 Auteur Delen Geplaatst: 1 juli 2004 Tweede schijf even instellen als master, of de master even loskoppelen? Dit heeft overigens alleen zin, als je de tweede schijf als reservebootdisk wilt kunnen gebruiken. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 1 juli 2004 Auteur Delen Geplaatst: 1 juli 2004 klopt daar is het ook voor bedoeld, als reservebootdisk. ik kan bij het bios-opstarten aangeven welke disk hij moet booten. En idd kun je die schijf dan even loskoppelen, maar ik was gewoon benieuwd of het ook anders kon. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 1 juli 2004 Auteur Delen Geplaatst: 1 juli 2004 Opstarten met WIndows 98 opstartdiskette en de master schijf uitschakelen in de Bios door ipv Auto (of User) None te kiezen. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 1 juli 2004 Auteur Delen Geplaatst: 1 juli 2004 het rare is alleen dat ik fdisk niet kan opstarten metd ie ootdisk. Ik heb gewoon sys a: gedaan win 98, en de fdisk van de win98 setup-directory gebruikt. maar dan zegt-ie verkeerde dosversie... heel vaag hoor. Ook heel raar trouwens dat Partitionmagic 7 niet eens een mbr kan schrijven... Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen