anoniem Geplaatst: 29 juni 2004 Delen Geplaatst: 29 juni 2004 Ik deed vanmiddag een cd in mijn Philps cd-brander (een spelletje, brander leest wat sneller). Er gebeurde niks, alleen wat gebrom en toen ik de cd eruit wilde halen, kon dat niet, want de brander gaat niet meer open. Vervolgens kom ik erachter dat mijn cd-rom ook niks meer doet, gaat wel open, maar lesst niets meer en dat beide stations niet meer zichtbaar zijn bij "deze computer" Bij apparaatbeheer wordt enkel de cd rom speleer aangeduid met een foutmelding: Dit app werkt niet goed omdat een ander app de secundaire IDE controller (dubbele fifo) dynamisch is uitgeschakeld. Als ik dan bij die IDE controller kijk staat er dat dit app niet aanwezig is of dat de stuurprogramma's niet goed geinstalleerd zijn. Als ik die vervolgens wil bijwerken krijg ik de melding dat de goede stuurprogramma's reeds zijn geinstalleerd!!!! Intussen zit de brander potdicht, en doet de cd rom ook niet veel. Wat nu????? :evil: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 30 juni 2004 Auteur Delen Geplaatst: 30 juni 2004 In configuratiescherm/systeemeigenschappen de ide controller verwijderen, cd-rom/brander ook. Pc opnieuw opstarten. Vervolgens zoekt de pc zelf naar nieuwe hardware en zet alles weer terug. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 30 juni 2004 Auteur Delen Geplaatst: 30 juni 2004 Het probleem is opgelost, ik denk dat er een los contact zit, want na twee flinke klappen op het apparaat vloog de brander weer open en doet alles het weer normaal!!!! 8) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 1 juli 2004 Auteur Delen Geplaatst: 1 juli 2004 Schroef dan toch je kast maar es los en controleer de kabels even. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 1 juli 2004 Auteur Delen Geplaatst: 1 juli 2004 Ja dat was ik al van plan, we hebben van het weekend flink lopen schuiven met alles ivm verbouwing dus dat zal wel de reden zijn dat er eea loszit Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 1 juli 2004 Auteur Delen Geplaatst: 1 juli 2004 zou ook kunnen dat de instelling in zijn BIOS verkeerd stond. Invalid atapi, dan doe je in je BIOS none. De BIOS vindt hem daarna wel. Maar goed, de nieuwe werkt Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen